شناسهٔ خبر: 100034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

توتال در تلاش برای بازگشت به ايران

توتال43 یک روزنامه فرانسوی گزارش داد شرکت نفتی توتال فرانسه برای بازیافتن جایگاه خود در ایران پس از لغو تحریم‎‌های تهران تلاش می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد شرکت نفتی توتال فرانسه برای بازیافتن جایگاه خود در ایران تلاش می کند.

شمار زیادی از روسای شرکت‌های نفتی از چند ماه قبل مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران را در دیدارها، نشست های بین المللی و گاهی با سفر به تهران شروع کرده اند.

 

لوموند نوشت:" آنها این گفتگوها را به صورت مخفیانه انجام می دهند چون توافق درباره برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های بین المللی هنوز نهایی نشده است؛ اما آنها در هر شرایطی متقاعد شده اند که باید فعالیت در این کشور نفت خیز را از سر بگیرند."

 

 ایران دومین ذخایر گاز و چهارمین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد. 

 

شرکت توتال هرگز پل‌های ارتباطی با ایران را با رعایت تحریم های جدید اعمال شده در سال ۲۰۱۲ حفظ کرده است.

 

"کریستوف دو مارژری،" مدیر عامل توتال، تا زمان مرگ خود در حادثه ای در ۲۰۱۴ هر سال در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۰۷۹ در سفارت ایران شرکت می کرد.

 

این شرکت که در ایران دیگر هیچ فعالیت صنعتی ندارد دفتر نمایندگی خود را در تهران حفظ کرده و منتظر روزهای بهتر است. "پاتریک پویانه،" مدیر جدید توتال، نیز معتقد است در صنعتی با چرخه طولانی مثل صنعت نفت اعتماد به منزله سرمایه است و باید روابط با شرکت ها را حفظ کرد حتی زمانی که جامعه بین الملل آنها را طرد کرده باشد.

 

 توتال این راهبرد را درباره روسیه تحریم شده هم در پیش گرفته است. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما