شناسهٔ خبر: 100030 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قیمت طلا به کمترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید

طلا43 قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با افت ۳ دلاری مواجه شد و به کمترین رقم طی ۴ ماه گذشته رسید.

به كزارش نماينده، در حالی که به رغم بحران بدهی یونان و افت شاخص ها در بازار بورس چین، طلا نتوانسته خود را به عنوان یک محل سرمایه گذاری جایگزین مطرح سازد، قیمت طلا امروز باز هم کاهش یافت و به پایین ترین رقم از ماه مارس تاکنون رسید.
دیگر فلزات گرانبها نیز با پیروی از الگوی قیمت طلا شاهد افت شدیدی بودند.
بازارهای مالی جهانی، از بحران بدهی یونان و احتمال خروج این کشور از حوزه یورو آشفته شده اند. وضعیت ناگوار بورس چین نیز بر این آشفتگی افزوده است.
طلا که معمولا در هنگامه بروز وضعیت های مبهم اقتصادی و سیاسی به عنوان یک محل سرمایه گذاری جایگزین و امن مطرح می شود، این بار و به رغم بحران یونان نتوانسته سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کند. این ناتوانی ناشی از تقویت ارزش دلار و چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا بوده است.
جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «کسی با هدف سرمایه گذاری و با الهام از وضعیت فعلی یونان اقدام به خرید طلا نکرده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۱۴۶ دلار و ۷۵ سنت در اوایل جلسه امروز که پایین ترین رقم از ماه مارس تاکنون بود، با ۳ دلار کاهش نسبت به جلسه قبل، به ۱۱۵۲ رسید. قیمت فلز زرد در روز سه شنبه بیش از یک درصد افت داشت.
قیمت نقره نیز روز پس از افت ۴ درصدی جلسه قبل، و نوسان در نزدیکی پایین ترین رقم خود از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون، امروز هم حدود ۲ درصد کاهش داشت.
قیمت پلاتین نیز به پایین ترین رقم از اوایل سال ۲۰۰۹ تاکنون رسید، در حالی که قیمت پالادیوم به پایین ترین رقم ها از اواسط سال ۲۰۱۳ تاکنون رسید.
 

نظر شما