شناسهٔ خبر: 100029 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نفت ۵۶ دلار شد

نفت 43 قیمت جهانی نفت با کاهش ۳.۵ دلاری از ابتدای هفته جاری به بشکه ای ۵۶ دلار و ۲۵ سنت در معاملات امروز رسید.

به گزارش  نماينده، در حالی که نگرانی ها از بحران بدهی یونان و بازار بورس چین بر کاهش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا تاثیر گذاشته و تجار انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را دارند، قیمت نفت امروز بار دیگر کاهش یافت.
ارزش شاخص ها در بازار بورس چین روز چهارشنبه بار دیگر کاهش یافت. شرکت مالی اوراق بهادار چین اعلام کرده که برای کاهش آشفتگی در بازار، نقدینگی بیشتری را تزریق خواهد کرد. ۴۵ درصد کل شرکت های ثبت شده در بورس چین، داد و ستد سهام را به حالت تعلیق در آورده اند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت کاهش به ۵۶ دلار و ۲۵ سنت رسید و بیش از ۶ درصد برابر با ۳.۵ دلار تا این روز از هفته کاهش داشته است. قیمت نفت خام آمریکا هم که تا اینجای هفته بیش از ۸ درصد کاهش داشته، امروز ۵۹ سنت افت داشت و به ۵۱ دلار و ۷۴ سنت رسید.
بانک مورگان استنلی اعلام کرد: «یک طوفان تمام عیار از تحولات بازارهای نفت را در نوردیده است.»
این بانک در ادامه گزارش خود آورده است: «آشفتگی در چین و یونان ممکن است رشد قوی تقاضا را که اخیرا شاهدش بودیم به خطر بیاندازد.» مورگان استنلی در عین حال خاطر نشان کرده که تغییرات قیمتی ای که تا اینجا بازار شاهد بوده بیشتر حاکی از احساسات بوده تا تغییر در عوامل پایه ای بازار.
با این حال، آمارهای تجاری نشان داد که بازار در حال آماده شدن برای کاهش بیشتر قیمت هاست.
بانک اچ اس بی سی روز چهارشنبه، چشم انداز ۲۰۱۵ خود از رشد شاخص ها در بازارهای بورس آسیایی را از ۶.۵ درصد به ۶.۳ درصد کاهش داد.
بحران بدهی یونان نیز در کاهش قیمت کالاها موثر بوده است. طلبکاران بین المللی تا پایان هفته به آتن فرصت داده اند تا در مقابل وام هایی که قرار است به این کشور اعطا شود، اصلاحاتی را پیشنهاد دهد.

نظر شما