شناسهٔ خبر: 92118 - سرویس سیاست

حجت الاسلام علوی:

تلاش گروههای تکفیری در نطفه خفه می شود/ نهادهای امنیتی نخواهند گذاشت امنیت کم رنگ شود

علوی وزیر اطلاعات گفت: نیروهای امنیتی در مرزهای جنوب شرقی به خوبی تلاش های گروه های تکفیری را رصد می کنند و هر گونه اقدام آنها را در نطفه خفه می کنند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی، طی سفر یکروزه خود به استان البرز شامگاه گذشته در مسجد رسول اکرم (ص) واقع در منطقه جهانشهر کرج، ایران را امنترین کشور جهان و منطقه معرفی کرد و اظهار کرد: حضور و تلاش سربازان گمنام امام زمان در گوشه گوشه این سرزمین باعث ایجاد امنیت شده است.

وی در ادامه به عملیات های امنیتی که توسط وزارات اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود اشاره کرد، و گفت: توطئه های زیادی تا کنون به وسیله نیروهای امنیتی خنثی شده است. نهادهای امنیتی نخواهند گذاشت امنیت در کشور کم رنگ شود.

وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید آزادی فضای سیاسی را برای کشور ضروری دانست و گفت: فضای سالم سیاسی باعث می شود که مردم بدون دغدغه حرفهای خود را بازگو کنند.

حجت الاسلام علوی شنیدن حرف مردم را وظیفه مسئولان دانست و افزود: در حکومت جمهوری اسلامی ایران مردم باید با شادی توام با نشاط بتوانند زندگی کنند.

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی را مهمترین هدف نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اسلامی یکی از بارزترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی امنیت جامعه را امری ضروری برای تحقق بسیاری از امور دانست و بیان کرد: باید فضای جامعه را به سمتی ببریم که همه فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بتوانند با امنیت کامل به امور مربوط به خود بپردازند.

وزیر اطلاعات به نحوه برخورد وزارت اطلاعات با مردم اشاره کرد و گفت: احترام به همه مردم وظیفه همه دستگاه ها و نهادها در کشور است به همین منظور وزارت اطلاعات با مردم برخوردی محترمانه دارد تا در پرتو این برخورد محترمانه مردم ارشاد شوند و از مکر دشمن آگاهی پیدا کنند.

وی از عدم برخورد سیاسی با گروه های و جناح های مختلف از سوی دستگاههای اطلاعاتی یاد کرد و گفت: برای ما اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارد.

وزیر اطلاعات امنیت مردم در جامعه را منوط به شاد بودن مردم دانست و افزود: به مسئولان امنیتی سفارش شده است که با مردم محترمانه برخورد کنند اگر چنین نباشد باید منتظر برخوردهای خلاف عرف باشیم.

حجت الاسلام علوی به آموزه های دینی اشاره کرد و افزود: وزارت اطلاعات قصد ورود به زندگی شخصی افراد را ندارد. چرا که طبق آموزه های دینی نباید «نیت خوانی» کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های گروه های تکفیری در برخی از مناطق ایران مانند سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی در مرزهای جنوب شرقی به خوبی تلاش های گروه های تکفیری را رصد می کنند و هر گونه اقدام آنها را در نطفه خفه می کنند.

وی در پایان با اعلام این موضوع که جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد جوانان به دشمن پناه ببرند، گفت: همه تلاش نظام این است که شادی و نشاط جوانان تامین شود و آنها زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بمانند.

در پایان گفتنی است؛ جمع زیادی از مردم کرج شامگاه گذشته با حضور در مسجد رسول اکرم (ع) جهانشهرکرج با وزیر اطلاعات دیدار داشتند.