شناسهٔ خبر: 91772 - سرویس جامعه
منبع: فارس

خبر خوش فانی برای فرهنگیان

فانی43 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام ۵ هزار نفر از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شده است، گفت: امیدواریم آزمون استخدام ۵ هزار نفر در مرداد امسال برگزار شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم سپاس معلم که در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد فجر منطقه ۱۵ برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه «فرهنگیان اعتقاد دارند طرح رتبه‌بندی فعلی با طرح گذشته هیچ فرقی نمی‌کند، نظر شما چیست؟»، اظهار داشت: ما به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری رتبه‌بندی را اجرا می‌کنیم و فوق‌العاده شغل‌هایی که در این رتبه‌بندی اعمال می‌شود نسبت به قبلی خیلی بالاتر است و مصوبه دولت را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وظایفی که ذاتاً یک معلم باید انجام دهد، شاخص‌ها را تعیین می‌کنیم و بر اساس این شاخص‌ها، صلاحیت‌های حرفه‌ای را ارزیابی می‌‌کنیم و معلم در ۴ رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار خواهد گرفت و فوق‌العاده‌های شغل خودش را دریافت می‌کند.

فانی افزود: قبلاً نیز شاخص‌هایی تصویب نشده بود و فقط در یک کتابچه‌ای پیشنهادی چاپ شده بوده است که خیلی از همکاران و رسانه‌ها به استناد آن کتابچه نقدی بر رتبه‌بندی می‌کنند و اینجا اعلام می‌کنم ما هنوز شاخص‌ها را تعیین نکرده‌ایم اما مبنای شاخص‌ها را وظایفی که یک معلم بر عهده دارد، گذاشته‌ایم.

* حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش را صادر کنیم

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این شاخص‌ها باید در شورای توسعه مدیریت به تصویب برسد و به استناد این شاخص‌ها، نظام رتبه‌بندی طراحی و اجرا خواهد شد.

وی در خصوص استخدام گفت: با پیگیرِ‌ی‌های وزارت آموزش و پرورش، مجوز استخدام ۵ هزار نفر به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شده است و امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آن را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود.

به گزارش فارس، فانی در خصوص طرح نظام هماهنگ پرداخت خاطرنشان کرد: طرح نظام هماهنگ پرداخت معنا ندارد؛ قبلاً یک قانونی به نام نظام هماهنگ پرداخت و یک قانون در ۶ ماه پیش جای آن آمد به عنوان مدیریت خدمات کشوری که در واقع قانون مدیریت خدمات کشوری همان نظام هماهنگ پرداختی است که به جای قانون قبلی آمده است و با توجه به آن، آموزش و پرورش نیز به عنوان یک دستگاه دولتی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری است.

* ارائه ۴ بسته بیمه طلایی به فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «در جزئیات رتبه‌بندی گفته شده است نیروی مازاد در آموزش و پرورش به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند»، افزود: اصلاً هیچ ربطی به هم ندارند؛ به طور کلی هر دستگاهی از جمله آموزش و پرورش اگر نیروی مازاد داشته باشد و آن نیروی مازاد مورد نیاز سایر دستگاه‌ها باشد، اگر آن نیرو خودش بخواهد می‌تواند منتقل شود و این ارتباطی با رتبه‌بندی ندارد.

وی در خصوص بیمه طلایی یادآور شد: امسال ۴ بسته پیشنهادی به معلمان ارائه می‌شود و هر معلم با توجه به شرایطی که دارد یک گزینه را انتخاب می‌کند که متناسب با هر گزینه خدمات متفاوتی ارائه می‌شود و فرهنگی به این وسیله حق انتخاب دارد و این امکان برایش فراهم شده که گزینه متقاعد را انتخاب کند و در هر حال نیمی از هزینه‌ را دولت و نیمی دیگر را فرهنگی پرداخت می‌کند.