شناسهٔ خبر: 77287 - سرویس اقتصاد
منبع: ایسنا

دلیل افزایش قیمت طلا و سکه

نفت و طلا رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در هفته گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی، با صعود قیمت طلا نیز مواجه شدیم. از سوی دیگر قیمت طلا در بازارهای جهانی به دلیل نزدیک شدن به سال میلادی جدید افزایش یافته است.

به گزارش نماینده، محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: هفته گذشته به‌طور متوسط ۳۲ دلار قیمت اونس جهانی افزایش یافت و قیمت سکه نیز با افزایش ۲۳ هزار تومانی از ۹۵۳ هزار تومان به ۹۷۵ هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته از ۹۶ هزار و ۳۰۰ تومان به ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داشت، افزود: هر مثقال طلا ۴۲۱ هزار تومان بود که به ۴۳۱ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای درباره دلایل افزایش قیمت طلا توضیح داد: هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش داشته که این اموضوع به دلیل افزایش تقاضا در بازار‌های جهانی است. چون به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می‌شویم و خیلی از موسسات مالی برای تسویه‌حساب نسبت به خرید طلا اقدام می‌کنند موجب افزایش قیمت طلا شد.

همچنین طلا در بازار جهانی به دنبال افت بازارهای سهام که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را برانگیخت به بالاترین سطح در شش هفته گذشته صعود کرد.

نوع طلاقیمت آخر هفته گذشتهقیمت اول هفته‌ای که گذشت
هرگرم‌ طلای ۱۸ عیار۹۹ هزار و ۶۳۴ تومان۹۷ هزار و ۲۱۲ تومان
هر مثقال طلا۴۳۲ هزار تومان۴۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان
اونس جهانی۱۲۳۲ دلار و ۴۰ سنت۱۱۹۴ دلار و ۱۰ سنت
نوع سکه  
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید۹۷۵ هزار تومان۹۵۱ هزار تومان
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم۹۷۵ هزار تومان۹۵۱ هزار تومان
نیم سکه۴۸۸ هزار تومان۴۷۸ هزار تومان
ربع سکه۲۶۸ هزار تومان۲۶۹ هزار تومان
یک گرمی۱۷۳ هزار تومان۱۷۲ هزار تومان
نوع ارز  
دلار آمریکا۳۴۱۰ تومان۳۳۷۲ تومان
یورو۴۲۴۰ تومان۴۱۶۰ تومان