شناسهٔ خبر: 72955 - سرویس بین‌الملل

عبداللهیان:

کرانه باختری به مرکز مقاومت تبدیل می شود/ به حمایت خود از عراق ادامه می دهیم

امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: به زودی کرانه باختری مانند غزه به مرکز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد.

به گزارش نماینده حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با پایگاه اینترنتی العهد، گفت:‌ کمک های ایران به ارتش لبنان برای یاری رساندن به آن در مبارزه با تروریسم است.  

عبداللهیان گفت: مهمترین سازمان اطلاعاتی که در شکل گیری گروه داعش و حمایت از آن نقش داشت، موساد اسرائیل بود و شواهد زیادی در این باره وجود دارد. سران و اعضای این گروه تروریستی از ایدئولوژی افراطی پیروی می کنند که به نام دین اسلام عمل می کند، اما در واقع با تعالیم دین حنیف اسلام تناقض دارد و هدف از آن هم مخدوش کردن وجهه اسلام است.  

وی خاطر نشان کرد: بعضی سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی با مهندسی معکوس به دنبال ویران کردن منطقه هستند. آنها انقلاب ساختگی را در سوریه به راه انداختند که از شهر مرزی درعا آغاز شد و سازمان های امنیتی خارجی بلافاصله ارسال سلاح برای مخالفان را آغاز کردند.  

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: ما به حمایت از عراق و ملت این کشور در مقابله با تروریسم ادامه می دهیم. موفقیت ماموریت استفان دی میستورا به ارائه راه حل های سیاسی واقع بینانه مبتنی بر خواست ملت سوریه بستگی دارد.