شناسهٔ خبر: 69348 - سرویس سیاست
منبع: فارس

زاکانی در برنامه تلویزیونی«متن و حاشیه»:

افزایش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد با سیاست‌های ابلاغی متفاوت است

زاکانی/1 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد کاملاً با سیاست‌های ابلاغی «علم و فناوری» متفاوت است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و نماینده مردم تهران در مجلس در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» پیرامون افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد بحث و گفت‌وگو کردند.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که بصورت تلفنی در این بحث شرکت کرد، در رابطه با بحث افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد و در پاسخ به مباحث مطرح شده از طرف علوی فاضل گفت: یکی از مظلومیت‌های نظام اسلامی این است که هر اشتباهی را که صورت می‌گیرد به سیاست‌های ابلاغی ربط می‌دهند.

وی گفت: این اتفاقی که در دانشگاه آزاد رخ داده است کاملاً با سیاست‌های ابلاغی «علم و فناوری» متفاوت است و من از آقای علوی فاضل تعجب می‌کنم که چنین نکاتی را مطرح می‌کنند.

زاکانی تصریح کرد: نوع نگاه ما به علم و فناوری تضمینی برای توسعه آینده کشور برمبنای الگوی پیشرفت اسلامی، یک نگاه اساسی و اصلی است و سیاست‌های ابلاغی «علم و فناوری» مبتنی بر این نوع نگاه اعلام شده است.

وی گفت: آنچه امروز دانشگاه آزاد انجام می‌دهد مانند همان اشتباه بزرگی است که در گذشته و در یک مقطع تکرار کرده‌است و امروز هم بزرگ‌تر از آن را در مقطعی دیگر تکرار می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگر مبنا این است که توسعه‌ای صورت گیرد باید برمبنای توسعه کشور باشد نه عطش دانشگاه برای امکانات و توسعه‌ای که به صورت نامتوازن رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل در این بحث مشکل رشد بدون زیرساخت‌های لازم است و این شالوده نظام را از بین می‌برد.

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد هم در قسمت پایانی برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» در گفت‌وگویی تلفنی در رابطه با علت افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد، ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری» گفت: در این برنامه گزارشی پخش شد که دقیقا مغایر مطالبی است، که در فرمایشات رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان در بحث علم و فناوری است.

وی ضمن قرائت بند ۲-۲ سیاست‌‌های کلی «علم و فناوری» که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، اظهار داشت: این سیاست‌ها توسط بالاترین مرجع نظام به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده‌است و حرکت دانشگاه آزاد دقیقا منطبق با این بند و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

علوی فاضل تاکید کرد: افزایش ظرفیتی که در دوره‌های تخصصی دانشگاه آزاد رخ داده است حاصل تأمین امکانات، استخدام اعضای هیأت علمی و نیازی است که به عنوان یک حق اجتماعی در جامعه وجود دارد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اضافه کرد: حرکت دانشگاه آزاد در بحث افزایش ظرفیت دکتری با توجه به مباحثی که گفته شد در راستای اهداف نظام و منطبق بر استاندارهای آموزشی است.

علوی فاضل تصریح کرد: دانشگاه آزاد بر اساس ظرفیت‌هایی که به صورت قانونی داشته است این افزایش ظرفیت‌ها را انجام داده است و از اینکه خوشحالی را در چهره خانواده‌های دانشجویان ایرانی می‌بینیم خوشحالیم.

وی ادامه داد: ثمره این حرکت در دانشگاه آزاد به نفع نظام و انقلاب است و باعث افزایش دانش و سطح تحصیلات در جامعه است.