شناسهٔ خبر: 66925 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر

واکنش بشار اسد به عمل جراحی رهبرانقلاب

سفیر سوریه در تهران با اعلام اینکه تروریسم تولید آمریکا است عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران موفقیت عمل جراحی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت. وی خاطرنشان کرد: بشار اسد در نخستین روز عمل جراحی آیت الله خامنه ای ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای ایشان از نقش ایشان در مقابله با ظلم و ستم و استکبار در منطقه و جهان قدردانی کردند.

محمود تصریح کرد: برخی کشورهایی که به ائتلاف مبارزه با داعش پیوسته اند حامی اصلی تروریسم تکفیری داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی هستند و در کشتار مردم سوریه و تخریب زیرساخت های آن با تروریست ها سهیم هستند.

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: تروریسم تولید آمریکا و مزدوران آن در منطقه است و واشنگتن در تعامل با مسائل منطقه از تجارب ناموفق خود درس نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در سوریه و حفظ حاکمیت آن مصمم است. سفیر سوریه در تهران به سیاست آمریکا اشاره و اعلام کرد: آمریکا سیاست دور زدن حقایق را در سوریه دنبال می کند و به خواست ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور احترام نمی گذارد.

عدنان محمود ضمن اشاره به دستاوردهای ارتش سوریه در دفاع از این کشور و عقب راندن تروریسم تکفیری در مناطق مختلف سوریه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم باید در چارچوب مشروعیت بین المللی و مبتنی بر حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت و احترام به حاکمیت ملی صورت گیرد و در این زمینه سیاست دوگانه اتخاذ نکرد.

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: سوریه آمادگی دارد با هر گونه تلاش های جدی و خالصانه در مبارزه با تروریسم در چارچوب مشروعیت بین المللی و احترام به حاکمیت کشورها همکاری کند تلاش هایی که به برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک کند.