شناسهٔ خبر: 66681 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

حدادعادل در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

سونامی استیضاح از سوی اصولگرایان جوسازی علیه مجلس است/تاکید بر وحدت اصولگرایان

حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: فضایی که در بعضی از مطبوعات ایجاد شده که اسمش را سونامی استیضاح گذاشته‌اند یک جوسازی مطبوعاتی علیه مجلس است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم پدر حجت‌الاسلام مصلحی در مورد سخنان اخیر رئیس‌جمهور که گفته بود باید در مورد عفاف و حجاب در جامعه کار فرهنگی صورت گرفته و به اقنا برسیم، گفت: اعتقاد ما همیشه این بوده که حجاب ریشه‌اش اعتقاد است و به این معنا برای ترویج حجاب باید کار فرهنگی کرد اما این حرف و این حقیقت به معنای رها کردن قانون‌شکنی در جامعه نیست.  

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شما راهکاری برای اقنا دارید یا خیر، افزود: بله، اما عده‌ای هم هستند که اقنا نمی‌شوند و قانون‌شکنی می‌کنند، قانون مسیر خودش را دارد و فرهنگ هم مسیر خودش را دارد، اما پشتوانه فرهنگ قانون است ولی قانون اقتضائات خودش را دارد.

حدادعادل در ادامه تاکید کرد: اجرای قانون باید صورت بگیرد و کار فرهنگی نیز باید انجام شود ما نباید طوری مطرح کنیم که تصور شود این دو مانعة الجمع هستند و یکی را نباید به بهای دیگری کنار بزنیم.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه در مورد وضعیت جسمی رهبر معظم انقلاب گفت: عملی که انجام شده یک عمل عادی بوده و شما در تلویزیون ملاحظه می‌کنید و ملاقات هایشان بیشتر از قبل شده است و الحمدلله حال‌شان خوب است. دعا کنید که انشاءالله هرچه زودتر به منزل برگردند و بتوانند کارهایشان را انجام دهند.  

حدادعادل در ادامه در مورد برنامه‌های اصولگرایان در انتخابات مجلس و برگزاری یک گردهمایی در هرماه گفت: بالاخره کارهایی می‌کنند. انشاءالله دعا کنید که اصولگرایان به وحدت برسند. مهم این است که به وحدت برسند.

وی در مورد احتمال انتخاب نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت به مجلس گفت: آقای نجفی خودش نیز گفته که شوخی کرده است. به هر حال مجلس منتظر است دولت گزینه پیشنهادی را معرفی کند.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با بیان اینکه مجلس نیز معیارهایی برای انتخاب وزیر علوم دارد و به آن عمل می‌کند، افزود: البته معیارهای مجلس برای رای اعتماد به وزیر علوم از طریق استیضاح قبلی معلوم شده که ملاک انتخاب چیست. انشاءالله در این قدم دوم هم مجلس و دولت بتوانند به وظیفه خودشان عمل کنند.  

حدادعادل در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب استیضاح‌های بیشتر را از سوی اصولگرایان مجلس مطرح کرده‌اند، گفت: استیضاح با امضای ۱۰ نماینده می‌تواند به صحن بیاید و این امر همیشه محتمل بوده اما این فضایی که در بعضی از مطبوعات ایجاد شده که اسمش را سونامی استیضاح گذاشته‌اند یک جوسازی مطبوعاتی علیه مجلس است.