شناسهٔ خبر: 183913 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

دیدارهای دوجانبه وچندجانبه در حاشیه نشست سازمان ملل فرصتی مناسب بهبود روابط بین کشورها است

حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت: دیدارهای دوجانبه وچندجانبه در حاشیه نشست سازمان ملل فرصتی مناسب بهبود روابط و هماهنگی بین کشورها است.

به گزارش «نماینده»، سید جواد حسینی کیا ، با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: این نشست فرصتی برای همه کشورهای دنیاست تا به صورت آزادانه دیدگاه های خود را بیان کنند و رویکرد های خود را در عرصه بین المللی تبیین نمایند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط عادی با سلطه غرب بر رسانه های تاثیرگذار دنیا هر روایتی که بخواهد در جهان منعکس می‌کند و کمتر حرف کشورهای مستقل در رسانه های غربی دیده می‌شود اما فرصت نطق در مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت برای طرح دیدگاه ها در غرب است تا آنها از ما بدون واسطه دلیل برخی از سیاست ها و تحلیل ها و موضوعات را بشنوند.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور شخصیت‌های متعدد سیاسی از سراسر جهان می توان از فرصت دیدارهای حاشیه ای نشست سازمان ملل برای بهبود روابط و یا هماهنگی بین کشورها برای طرح دیدگاه ها در اجلاس های دیگر جهانی استفاده کرد لذا فکر می کنم باید از این فرصت به بهترین شکل باید استفاده کنیم و در جهت دفاع از سیاست ها بهره ببریم./