شناسهٔ خبر: 183912 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

سفرا بحث دیپلماسی اقتصادی و توسعه همکاری های تجاری را پیگیری کنند

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: سفرا ایران در سایر کشور ها بحث دیپلماسی اقتصادی و توسعه همکاری های تجاری را پیگیری کنند.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی در خصوص ضرورت استفاده از دیپلماسی اقتصادی و افزایش همکاری اقتصادی با سایر کشورها گفت: بخش زیادی از فعالیت‌های وزارت امورخارجه باید در حوزه اقتصادی باشد، زیرا جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تحت تحریم است و باید صادرات خود را تقویت کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر صادرات صورت گیرد، جهش و رونق در بخش تولید ایجاد خواهد شد و در همین راستا سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها باید درست انتخاب شوند.

وی افزود: وقتی کسی به عنوان سفیر انتخاب می‌شود و از امکانات خوبی استفاده می‌کند، باید برای کشور خویش کارایی لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم با بیان اینکه سفرا باید دانش اقتصادی لازم را داشته باشند، گفت: سفرا باید وضعیت کشورهایی که در آن ماموریت دارند را بررسی کنند تا مشخص شود در چه بخشی از امور اقتصادی می‌توانند به کشور کمک کنند که منجر به حل مشکلات می‌شود و آموزش‌های لازم را به تاجران بدهند.