شناسهٔ خبر: 178862 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

کمیسیون‌های مشترک اقتصادی راه حضور سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را تسهیل کنند

اصغر سلیمی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه کشورمان بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی است، لذا فعالیت مسئولان در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی می‌تواند راه را برای سرمایه‌گذاران خارجی باز کند.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در رابطه با اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون های مشترک اقتصادی، گفت: خوشبختانه کشورمان بستر خوبی برای سرمایه گذاری خارجی است لذا فعالیت مسئولان در این حوزه می تواند راه را برای سرمایه گذاران خارجی باز کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع موانع مبادلات دوجانبه یکی از کارکردهای کمیسیون مذکور است، اظهار کرد: در واقع امروزه موانع گمرکی وجود دارد که از طریق پیگیری در این کمیسیون می تواند برطرف شود.

وی با بیان اینکه امروزه تامین مالی یکی از موضوعات مهم برای فعالان اقتصادی است که می توان با برگزاری مستمر کمیسیون های مشترک اقتصادی فضای فعالیت برای بخش خصوصی در این عرصه را ایجاد کرد، ادامه داد: خوشبختانه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به سمت و سویی می رود که کشورمان می تواند از این ظرفیت به خوبی در حوزه اقتصادی بهره ببرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترانزیت، حمل و نقل، ایجاد سواپ نفت و گاز و غیره از جمله ظرفیت های اقتصادی که برای بهره مندی بیشتر از آن نیاز به پیگیری موضوعات در کمیسیون یاد شده است، خاطرنشان کرد: در این میان به نظر می‌رسد باید دبیرخانه ویژه ای برای پیگیری مصوبات کمیسیون های مشترک ایجاد شود تا رفت و آمدهای دیپلماتیک به نتیجه مطلوب برسد./