شناسهٔ خبر: 178563 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

دولت با کشورهای حامی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع کند

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خواستار واکنش قاطع وزارت امور خارجه به رفتارهای مداخله جویانه کشورهای غربی در حمایت از اغتشاشات اخیر شد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجائی، با اشاره به حمایت حداکثری برخی از دولت‌های غربی از آشوب‌های خیابانی، عنوان کرد: حمایت همه جانبه مظهر استکبار و دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی از اغتشاشگران نشان داد که بحران اخیر کاملاً برنامه‌ریزی شده بود.

نماینده مردم بابل در مجلس با اظهار اینکه نباید گستاخی کشورهای غربی در این ماجرا نادیده انگاشته شود، افزود: دخالت مستقیم کاخ سفید و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در دامن زدن به آشوب‌های خیابانی رسوایی دیگری برای براندازان به بار آورد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به مخالفت گسترده و میلیونی مردم با اغتشاشگران، افزود: این راهپیمایی میلیونی سند دیگری بر مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

وی مردم را عمق استراتژیک نظام اسلامی دانست و یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران تمام امور اداره کشور متکی به خواست و اراده مردم است. دشمنان به ویژه آمریکا درک درستی از مبنای حرکت و پیشرفت انقلاب اسلامی ندارند و به همین خاطر در مواجهه با آن مرتکب خطای راهبردی می شوند.

کریمی فیروزجایی گفت: حرکت‌های براندازانه در تمام دنیا محکوم است و اعتراضات باید در بستر قانون شکل بگیرد. مجلس از تمام ظرفیت‌های قانونی برای نظارت بر فرآیندهای عرصه حکمرانی و احقاق حقوق حقه مردم بهره می جوید.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران خاطرنشان کرد: اصلاح روش ها و فرآیندهای نادرست باید از مجرای قانونی یعنی مجلس شورای اسلامی صورت گیرد. توجه به راهکارهای فرهنگی در اصلاح رفتارهای اجتماعی ضرورت حیاتی دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تعامل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در زمینه اصلاح سیاست‌ها و تصمیمات در حوزه های مختلف، افزود: در همه تصمیمات عرصه حکمرانی تامین نیازهای نو به نوی مردم شرط اساسی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دانشگاه‌ها در تعامل با یکدیگر در زمینه چگونگی مهندسی فرهنگی و تدوین برنامه عملیاتی در این حوزه وارد عمل خواهند شد.