شناسهٔ خبر: 178553 - سرویس مجلس
منبع: مهر

اغتشاشگران به زودی پای میز محاکمه می‌روند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همه احزاب و جریانات سیاسی باید صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند و اغتشاشگران به زودی پای میز محاکمه خواهند رفت.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوادث اخیر طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روی آن‌هاست، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری آرامش‌بخش و نشان‌دهنده راه درست است که همه حامیان انقلاب اسلامی، همه مردم کشور و دوستداران استقلال، تمامیت ارضی و امنیت کشور به آن توجه ویژه می‌کنند.

وی بیان کرد: قطعاً احزاب و جریان‌ها پس از فرمایشات مقام معظم رهبری رسالت و مسئولیت جدیدی دارند که باید به آن توجه کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کسانی که دامنه نفوذ در جامعه دارند و تا از قبل از فرمایشات ایشان سکوت کرده بودند، اکنون راه و مسیر صحیح را می‌دانند و باید مورد توجه داشته باشند. از سوی دیگر، خیرخواهان باید برای حفظ امنیت کشور و جبران آنچه پدید آمده است، تلاش ویژه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم کسانی که راه را اشتباه رفتند و هم کسانی که در بحبوحه فتنه سکوت کردند، امروز هیچ توجیهی برای تداوم سکوت خود ندارند.

مقتدایی تاکید کرد: همه احزاب و جریانات سیاسی باید صف خود را به عنوان مدافعان انقلاب اسلامی و حریم امنیت از اغتشاشگران جدا کنند. اغتشاشگران به زودی پای میز محاکمه خواهند رفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نشانه‌های غیرقابل انکاری از تلاش ممتد و صریح برخی از سفارتخانه‌های خارجی در داخل کشور هم وجود دارد که ابعاد مختلف آن در حال بررسی است.

وی بیان کرد: حتی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هم در کوتاه‌ترین زمان تلاش کردند تا از مجموعه‌هایی که اصطلاحاً به آن‌ها NGO می‌گوئیم، برای تخریب اموال ایران و انجام تظاهرات یا فشار جلوی دفاتر نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های ایران بهره بگیرند که اطلاعات و آمار مربوط به آنان از سوی وزارت امور خارجه مشخص شده است و سرخط‌های آن در اختیار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم قرار گرفته است.

مقتدایی اظهار داشت: هیچ شکی نداریم که بخش قابل توجهی از اغتشاشات، با پشتوانه معاندان بیرون از مرزهای ایران بوده است و برخی از کشورها با اشتباه در تحلیل و اشتباهات محاسباتی وارد فضاهای خطرناکی شدند که به روابط خارجی خود با ایران آسیب خواهند رساند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توصیه ما به همه سفارتخانه‌های خارجی و دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشورهایی که با نادیده گرفتن کنوانسیون‌ها از جمله کنوانسیون وین اقدامات خلاف عرف و نزاکت بین‌المللی انجام داده‌اند، این است که کارهایی انجام ندهند که خودشان در نتیجه آن اقدامات متضرر شوند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران با جمعیت وسیع و گستره و با مرزهای متنوع و متعدد کشور کوچکی نیست که آن‌ها خیال کنند که با یک حرکت یا اغتشاش دچار مشکلات عمده می‌شود. البته دردسرهایی که برخی از کشورها ایجاد کردند، در حافظه تاریخی ملت ایران باقی خواهد ماند.