شناسهٔ خبر: 177898 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

سازمان اداری و استخدامی در تبدیل وضعیت معلمان طرح مهرآفرین کارشکنی نکند

سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس ضمن تشکر از پیگیری‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای مهرآفرین، گفت: با توجه به اینکه تبدیل وضعیت این معلمان هیچ بار مالی ندارد، وزیر آموزش و پرورش نیز با این موضوع موافقت کرده و سازمان اداری و استخدامی باید هرچه سریع‌تر مراحل تبدیل وضعیت این معلمان را طی کند.

به گزارش «نماینده»، معین الدین سعیدی با تأکید بر ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: ضرورت دارد برای ساماندهی نیروی انسانی در وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش تبدیل وضعیت معلمانی که سال‌ها در مدارس زحمت کشیده‌اند، انجام شود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین هیچ بار مالی برای کشور ندارد چراکه این معلمان از تمامی مزایا و حقوق یک معلم رسمی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: معلمان طرح مهرآفرین باید بعد از 60 ماه تبدیل وضعیت می‌شدند اما در حال حاضر مواردی وجود دارد که با گذشت 15 سال هنوز معلم رسمی نشده ولی با پیگیری‌های کمیسیون آموزش مجلس و جلب موافقت وزیر آموزش و پرورش این مهم باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

سعیدی با یادآوری اینکه جمعیت معلمان طرح مهرآفرین حدود 70 هزار نفر است، تصریح کرد: مجموعه سازمان اداری و استخدامی نیز باید هرچه سریع‌تر این نیاز آموزش و پرورش را برطرف کند و کد استخدامی برای این عزیزان صادر شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه حتی برخی دریافتی‌های نیروهای پیمانی طرح مهرآفرین از نیروهای رسمی آموزش و پرورش نیز بیشتر است، گفت: به همین دلیل تبدیل وضعیت این معلمان بار مالی نداشته و کمک به آموزش و پرورش برای امنیت بخشی و دلگرمی ملعمان است.