شناسهٔ خبر: 177769 - سرویس مجلس
منبع: مهر

تشکیل وزارت بازرگانی زمان‌بر و دارای بار مالی است

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی حداقل ۶ ماه از ظرفیت کاری دولت را می‌گیرد و بار مالی زیادی هم دارد.

به گزارش «نماینده»،فداحسین مالکی درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: این اقدام کار سختی است و باید به طور دقیق آن را بررسی کنیم تا هزینه‌های سنگینی به دولت تحمیل نشود.

وی بیان کرد: ما اگر یکسری دستگاه‌ها را با هم ادغام کنیم، هزینه‌هایی را برای دولت به وجود می‌آورد و اگر آنان را از هم جدا کنیم، باز هم هزینه‌های خاص خودش را دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید همه تلاش و تمرکز ما روی این باشد که مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی در جامعه از بین برود و این مسئله باید در اولویت کشور باشد.

مالکی تاکید کرد: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی حداقل ۶ ماه از ظرفیت کاری دولت را می‌گیرد و بار مالی زیادی هم دارد.

وی گفت: ممکن است دولت با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به دنبال آن باشد که سیاست‌گذاری‌ها و نظارت خود بر فرآیند صادرات و واردات را افزایش دهد که این مسئله مهم و قابل توجه است اما زمان بر بودن و پر هزینه بودن این موضوع را هم باید در نظر گرفت تا مشکلی برای دولت ایجاد نشود.