شناسهٔ خبر: 177272 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

مقصرنمایی ایران در به ثمر نرسیدن مذاکرات برجام سیاست جدید کاخ سفید

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها صرفا اقدام به ارائه توجیه‌هایی برای مقصرنمایی ایران در به ثمر نرسیدن برجام می کنند.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی در خصوص موضع گیری ضدبرجامی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش برنامه‌ای برای دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد، گفت: مولفه بی اعتمادی از همان ابتدای روند مذاکرات در اردوگاه غرب به سرکردگی کاخ سفید مشهود بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تلاش می کنند در مقابل رسانه ها خود را مدافع گفتگو و مذاکره نشان دهند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که طی هفته های اخیر و حتی نسبت به مذاکرات دوحه از طرح خواسته های زیاده خواهانه و فرعی توسط کشورمان صحبت کردند.

وی در این راستا، ادامه داد: این مهم در حالیست که هیچ یک از مقامات این کشور به سوال رسانه ها پاسخ ندادند که چرا از برجام به طور یکجانبه خارج شدند و به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاستمداران آمریکایی نشان دادند جدیت مناسبی برای به ثمر رسیدن مذاکرات ندارند، افزود: بر این اساس صرفا اقدام به ارائه توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران می کنند که موضع اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا تلقی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات کاخ سفید بدانند افکار عمومی دنیا به خوبی متوجه شده که آنها درصدد به بن‌بست کشاندن مذاکرات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک هستند لذا بهتر است دست به چنین خطای راهبردی نزنند./