شناسهٔ خبر: 176302 - سرویس سیاست
منبع: روزنامه رسالت

دولت را کمک کنیم!

انبارلویی یک گفتمان در میان مردم مبتنی بر «عدالت» و «رفاه» در کشور دارد شکل می‌گیرد. حرف اصلی و دال مرکزی این گفتمان آن است که ؛ «باید به این دولت برای اصلاحات اقتصادی و اجرای عدالت کمک کرد.

«نماینده» محمد کاظم انبارلویی*: یک گفتمان در میان مردم مبتنی بر «عدالت» و «رفاه» در کشور دارد شکل می‌گیرد. حرف اصلی و دال مرکزی این گفتمان آن است که ؛ «باید به این دولت برای اصلاحات اقتصادی و اجرای عدالت کمک کرد.»
راهبرد دشمنان اسلام و نظام این بود؛ همزمان با اصلاحات اقتصادی در دولت رئیسی «معترضین» را به «مخالفین» و «مخالفین» را به «معاندین» نظام تبدیل کنیم!
اما با روشنگری‌ای که توسط رئیس‌جمهور و همکاران او در دولت و نخبگان جامعه صورت گرفت همه پیش‌بینی‌های دشمن نقش بر آب شد. از همان ساعات اولیه واریز کمک معیشتی به ۷۵ میلیون ایرانی، یک رضایت نسبی در مورد تاب‌آوری آنها درخصوص افزایش قیمت بخشی از کالاهای اساسی پدید آمد.
اخبار رسیده از سراسر کشور حاکی است حتی تجمعات و اعتراضات به یک درصد هم نرسید.
کل اصلاحات اقتصادی دولت برای اصلاح چهار قلم کالای اساسی و دادن یارانه از «مبدأ» به «مقصد» چیزی نبود که ضد انقلاب برای آن در و تخته بسازند و از آب شفاف و زلال تصمیم‌گیری دولت گِل دروغ، تهمت، تحریف، تشویش و فریب را به هر شکل می‌خواهند درآورند.
دشمن فکر می‌کرد روی عده‌ معتنابهی  برای یک اردوکشی خیابانی می‌تواند حساب باز کند، اما تعداد این جماعت آنقدر نبود که بتوانند یک «آشوب گرم» را تدارک کنند.
فراخوان‌های «منافقین» و «سلطنت‌طلب‌ها» و شرکای آنها در داخل زیر «خیمه فتنه» بی‌پاسخ ماند و هرچه بیشتر فریاد زدند کمتر نتیجه گرفتند.
سرعت عمل دولت در این امر به‌ویژه در حوزه روشنگری، دشمن را غافلگیر کرد و یک آرامش نسبی را در بازار پدید آورد.
رسانه‌های دشمن در پدیداری سیاه‌نمایی برای این تصمیم دولت، در برابر بصیرت مردم قرار گرفتند و کم آوردند. دشمن در تزریق ویروس «حس بدبختی» زیر پوست افکار عمومی عاجز شد. اکنون اصلاحات اقتصادی با یک عزم ملی و تقسیم کار مشخص در اجرا پیش می‌رود.
برخی در داخل متأسفانه حنجره خود را به دشمن اجاره دادند. همان‌ها که در سه فتنه ۷۸، ۸۸ و ۹۸ سر در آخور فتنه داشتند هرچه بیشتر تلاش کردند کمتر نتیجه گرفتند. فراخوان‌های آنها در داخل و خارج جواب نداد. مردم مرز بین منافع ملی و منافع خود و توطئه‌های بیگانگان را خوب تشخیص دادند و اجازه ندادند دشمن محاسبات آنها را به هم زند.
مردم به این ادراک رسیده‌اند دولت و مجلس روی سلامت «جان» و تأمین «نان» مردم متمرکز شده است. رئیسی اجازه نمی‌دهد سفره مردم که در دولت گذشته به امید کنار آمدن با کدخدا کوچک شده بود، بیش از این کوچک شود.
مردم در جنگ شناختی پوزه دشمن را به خاک مالیدند و نشان دادند مشکلات کشور را می‌شناسند و راه‌حل عبور از آن‌را می‌دانند و دولت رئیسی راه برون‌رفت از این مشکلات را خوب فهمیده است.
یک بررسی علمی نشان می‌دهد ایرانیان ۱۸۰ برابر متوسط جهانی در معرض اخبار دروغ و شایعات و خبرهای ناامیدکننده توسط ۲۶۰ کانال تلویزیونی فارسی‌زبان که ارتش رسانه‌ای غرب علیه انقلاب اسلامی ما تشکیل می‌دهند، قرار دارند. واکنش مردم در برابر اصلاحات اقتصادی دولت نشان داد مردم از این سد دروغ و شایعه عبور کرده‌اند.
این بررسی نشان می‌دهد شکاف بین دولت و ملت هر روز کمتر می شود.
دولت باید همّت خود را روی تثبیت بازار آزاد متمرکز کند. جلوی سودجویان و رانت‌خواران را که می‌خواهند چون از «در» بیرون شدند از «پنجره» وارد شوند را بگیرد.
کشف انبارهای احتکار در چند روز گذشته در تهران و شهرستان‌ها و مسدود کردن ۹۲۱۹ حساب ارزی کسانی‌که می‌خواستند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند؛ دستگیری ۲ تبعه فرانسوی که در تدارک ساماندهی و آشوب و تماس با کانال‌های ارتباطی در داخل بودند، نشان داد که دستگاه‌های اطلاعاتی ، انتظامی و نظارتی دست به ماشه هستند. آنها نمی‌گذارند در نظامات تصمیم‌گیری اصلاحات اقتصادی خللی پدید آید.
مردم می‌گویند باید به این «سیّد» کمک کرد تا مشکلات معیشتی حل شود. لذا مردم اجازه نمی‌دهند بدهکاران پاسخگوی مشکلات دیروز در کسوت پرسشگران طلب‌کار امروز ظاهر شوند.