شناسهٔ خبر: 176007 - سرویس سیاست
منبع: ایرنا

یکی از مهمترین برنامه‌های دولت اجرای سند تحول است

محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت با سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت گرفتار روزمرگی نشده است، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت،‌ اجرای سند تحول است که نخبگان و صاحبنظران می‌توانند درباره آن نظر بدهند.

به گزارش «نماینده»، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رییس جمهور درباره رویکرد رییس جمهور برای تنش زدایی در کشور گفت: آقای رئیسی از زمانی که با رای حداکثری مردم به ریاست‌جمهوری رسیدند، دولت خود را خدمتگزار همه اقشار جامعه معرفی کردند و به همه مردم خدمت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه دولت نگاه تنگ نظرانه حزبی که در برخی از دولت‌های گذشته مرسوم بوده است ندارد، افزود: انتخاب افراد مسوول بر اساس کارآمدی و شایستگی انجام شده است، هرچند ممکن است در مواردی ضعف‌هایی وجود داشته باشد ولی با تحرک و پویایی که دولت دارد، امید و اعتماد به مردم بازگشته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، دولت انقلابی و کار برای خدمت به مردم است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، تاکید کرد: رییس‌ جمهور در همین مدت کوتاه 20 سفر استانی انجام داد که نسبت به روسای جمهور دوره‌های گذشته بی سابقه است و از طرفی مسائل و مشکلات با جدیت پیگیری می‌شود که از این رو امیدواریم شرایط کشور به سمت بهبود برود.

*تعامل سازنده با کشورهای همسایه و افزایش تراز صادرات نسبت به واردات

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی گام های محکمی در دولت برداشته شده است، عنوان کرد: تعامل سازنده با کشورهای همسایه انجام شده و تراز صادرات بیش از واردات شده که امیدآفرینی بوده و امیدواریم ثمرات این سیاست دولت را مردم در معیشت و رفع مشکلات ببینند. 

حسینی درباره سیاست تنش زدایی داخلی که دولت سیزدهم به ویژه شخص رییس‌جمهور در پیش گرفته است، گفت: به هر میزان که کشور از محیطی آرامی برخوردار باشد، شرایط پیشرفت در حوزه های اقتصادی، سیاسی،‌ اجتماعی و دیگر بخشها به بهترین شکلی افزایش خواهد یافت چرا که وقتی مردم ببینند همگرایی بین قوا وجود دارد و هدف همه این بخش‌ها افزایش تولید و حل مشکلات کشور است، قطعا روحیه تعاون و همکاری مردم هم دراین زمینه افزایش خواهد یافت.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: وقتی بخشی از ارکان نظام در حال انجام دادن کاری باشند ولی بخشی دیگر با این سیاست‌ها مقابله کند، قطعا انرژی و توان کشور فرسوده شده و مردم از این شرایط ضرر خواهند کرد. اما اکنون نگاه فراگیری در همه بخش‌های دولت سیزدهم و سایر ارکان نظام برای حل مسائل وجود دارد و برای هر چالشی همه بخش‌ها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور به ضعف های دولت های گذشته نمی پردازد و تمرکز خود را افزایش کارایی دولت قرار داده است، گفت: رییس جمهور معتقد است باید در زمان مسوولیت به مردم خدمت کرد و دعواهای بی حاصل سیاسی سودی برای مردم ندارد.

حسینی با ذکر پیشنهادی به برخی از مخالفانی که در صدد مشکل آفرینی برای دولت هستند، اظهار کرد: از همه گروه ها و جناح های سیاسی که وفادار به نظام هستند توقع داریم که عملکرد مثبت دولت را ببینند البته اگر ضعفی هم در بخش هایی وجود دارد، در صدد بزرگ‌نمایی و سیاه نمایی آن با استفاده از رسانه های معاند نباشند.

*مهمترین برنامه دولت اجرای سند تحول است

وی با بیان اینکه مسوولان دولت تمام توان خود را برای بهبود شرایط کشور به کار گرفته اند، اظهار داشت: دولت بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی برنامه و خط و مشی دارد و یکی از مهمترین برنامه‌های آن،‌ اجرای سند تحول است که نخبگان و صاحبنظران می‌توانند درباره آن نظر بدهند تا نکات تکمیلی آنها در نظر گرفته شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت گرفتار روزمرگی نیست، گفت: برنامه کوتاه مدت دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ است، برنامه میان مدت تا پایان سال ۱۴۰۲ و بلندمدت هم تا پایان کار دولت برنامه‌ریزی شده است. همچنین دولت امسال تدوین برنامه هفتم توسعه را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه دولت شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کرده است، یادآور شد: رویکردی که رییس جمهور دارد بر همه اتمام حجت کرده که به جای کارشکنی و تخریب روحیه مردم که به مصلحت کشور نیست، با یکدیگر همکاری کنند و طبق سیاستی که تعیین شده گام بردارند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی پیش از این درباره سند تحول دولت گفته بود: این سند با نگاهی کاملا کاربردی تنظیم شده و به هیچ عنوان یک سند کتابخانه‌ای نیست. در عین حال این سند به دلیل تطابق حداکثری با قوانین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، این قابلیت را دارد که مبنای تهیه و تنظیم برنامه پنج ساله توسعه هفتم قرار بگیرد.