شناسهٔ خبر: 175693 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

ایران بر دانش هسته ای اشراف کامل دارد

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: امروز ایران به دانش هسته ای کاملا اشراف دارد و آنچه تولید می شود در خدمت کشور و در حوزه پزشکی و مهندسی است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری، با بیان اینکه انرژی هسته ای از جمله ضروریات جامعه بشری است گفت: با وجود اهمیت انرژی هسته ای، بسیاری از کشورها به دنبال انحصار در این توانمندی هستند تا صادرات داشته باشند در این شرایط جمهوری اسلامی توانسته با اتکا به دانشمندان خود به دانش و فناوری هسته ای دست یابد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: کشورهای غربی به دنبال پیشرفت در زمینه دانش هسته ای هستند چرا که خدمات بسیاری از این دانش احصا می شود، آنها ازاینکه جمهوی اسلامی در این زمینه فعال بوده و دانش هسته ای را در اختیار دارد نگران هستند این در حالی است که ما از این دانش در خدمت جامعه استفاده می کنیم و در حوزه های پزشکی و مهندسی به کار گرفته می شود.

وی تاکید کرد: ایران بر دانش هسته ای مسلط شده است و پیشرفت خوبی در این امر داشته ایم، از این دانش در تولید و ارائه خدمات به جامعه بشریت استفاده کرده ایم اما کشورهای دیگر از دانش هسته ای در راستای تولید سلاح اتمی بهره می گیرند و کشورهایی چون آمریکا دانش و فناوری هسته ای را بدنام کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز ایران به دانش هسته ای کاملا اشراف دارد و آنچه تولید می شود در خدمت کشور در حوزه پزشکی و مهندسی است.