شناسهٔ خبر: 174580 - سرویس مجلس
منبع: مهر

توافق فاقد تضمین رانمی‌پذیریم/آمریکا نباید راه گذشته را ادامه دهد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توافق خوب از نظر جمهوری اسلامی ایران، توافقی است که ما تضمین‌های لازم و کافی را از طرف مقابل بگیریم.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی، با تاکید بر اینکه پیش از هر توافقی باید طرف مقابل به ایران تضمین دهد، اظهار داشت: توافقی که در آن تضامین لازم به جمهوری اسلامی ایران داده نشود، اعتبار کافی ندارد و این نوع توافق مورد پذیرش ما نیست.

وی بیان کرد: توافق خوب از نظر جمهوری اسلامی ایران، توافقی است که ما تضمین‌های لازم و کافی را از طرف مقابل بگیریم و آنان باید این بار تعهد و تضمین دهند که به وعده خود پایبند خواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهبرد ما در مذاکرات مشخص است و بارها بر آن تاکید کرده‌ایم. آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و برای برگشت مجدد باید تضمین دهند که دوباره رویکرد سابق خود را ادامه نمی‌دهند.

گروسی بازیگر جریان غرب است

رضایی با اشاره به سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی به کشورمان، گفت: از زمانی که گروسی به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی انتخاب شده، بیشتر به عنوان بازیگر جریان غرب و علیه کشور ما فعال بوده است.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده است که حسن نیت خود را نشان دهد، اما سیاست گروسی در این سال‌ها کاملاً منطبق و هماهنگ با سیاست‌های غرب و آمریکایی‌ها بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این، اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در این سال‌ها همکاری ویژه‌ای با سرویس‌های امنیتی غرب داشته است.

رضایی تاکید کرد: بالاخره گروسی باید تعیین تکلیف کند که آیا می‌خواهد در مسائل هسته‌ای ایران یک ناظر بی‌طرف باشد، یا همچنان قرار است به عنوان یار دوازدهم تیم آمریکایی‌ها باشد و علیه کشورمان سندسازی کند و ادعاهای بی پایه و اساس داشته باشد.