شناسهٔ خبر: 174541 - سرویس مجلس
منبع: ایرنا

غرب قابل اعتماد نیست

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اوکراین بازیچه آمریکا شده است، گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد که اوکراین با روسیه به توافق برسد.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی ، درخصوص نقش رژیم مافیایی آمریکا در بحران اوکراین گفت: آمریکا تلاش دارد که قدرت منطقه‌ای خود در آسیا را افزایش دهد، اوکراین هم همسایه روسیه است و آمریکا تلاش دارد تا با نفوذ در این کشور با روسیه هم‌مرز شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: روسیه نیز با توجه به توافقاتی که پس از تجزیه شوروی با کشورهای عضو اتحادیه داشت بارها اعلام کرده است که این کشورها نباید براساس توافق گذشته خود به ناتو بپیوندند.

سلیمی عنوان کرد: آمریکا با انقلاب مخملی رژیم اوکراین را تغییر داده و تلاش کرد تا این پیمان بین کشورهای عضو اتحادیه جماهیر شوروی شکسته شود و اوکراین به ناتو بپیوندد، همین اختلافات موجب ایجاد جنگ در اوکراین شد و امروز مردم اوکراین از نظر اقتصادی و اجتماعی تبعات این توسعه‌طلبی را می‌پردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اوکراین بازیچه آمریکا شده است، گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد که اوکراین با روسیه به توافق برسد و در حال حاضر اوکراین به گوشت قربانی تبدیل شده که در دست قدرت‌ها جابجا می‌شود و این مردم هستند که آسیب می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مخالف با جنگ است، خاطرنشان کرد: رژیم مافیایی آمریکا پشت پرده همه این درگیری‌ها و ناآرامی‌ها است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس یادآور شد: این ماجرا عبرتی بزرگ برای ملت ایران است که نباید هیچ گاه به آمریکا اعتماد کنیم آمریکا تا جایی که منافعش تامین شود با کشورها و دولت‌ها همراه است اگر احساس کند منافعش در خطر است دوستانش را هم کنار خواهد گذاشت.

سلیمی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های اوکراین در حال نابودی است و مردم این کشور به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کنند و ناتو و آمریکا به وعده های خود مبنی بر حمایت از دولت و ملت اوکراین عمل نکردند.

وی با بیان اینکه رژیم مافیایی آمریکا هیچگاه با هم پیمانانش صادق نبوده است، گفت: جمهوری اسلامی نیز هیچگاه نباید به قدرت‌های جهانی اطمینان ۱۰۰ درصد کند بلکه باید تلاش کند روی پای خود بایستد.