شناسهٔ خبر: 174489 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

توسعه روابط با همسایگان از طریق افزایش اختیارات استانداران مناطق مرزی

یعقوب زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:تاکید دولت بر افزایش اختیارات استانداران اقدامی است که از این امکان می توان برای گسترش مراودات استانداران استان های مرزی با مسئولین محلی کشورهای همسایه استفاده کرد.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده ، با بیان اینکه دولت سیزدهم رویکرد تعاملی ویژه ای به کشورهای همسایه دارد خاطر نشان کرد: کشورمان با توجه به مرز وسیع آبی و خاکی فرصت خوبی برای استفاده از این راهبرد دارد.

وی افزود:با ترکیه ۵۸۲ کیلومتر مرز مشترک داریم و با جمهوری آذربایجان نیز از ماکو تا آستارا منطقه وسیعی حدود ۹۸۲ کیلومتر در اختیار داریم و نظر به اشتراکات گسترده نسبی،فرهنگی و اقتصادی و شکست دشمنان در اختلاف آفرینی باید این ظرفیت را به سرمایه و ثروت تبدیل کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تاکید دولت بر افزایش اختیارات استانداران اقدام خوبی است که از این امکان می توان برای گسترش مراودات  نمایندگان دولت در استان های مرزی  با مسئولین محلی کشورهای همسایه استفاده کرد تا شاهد توسعه بازارچه ها و معابر مرزی باشیم.

وی تاکید کرد:این مبادلات هر قدر بیشتر باشد روابط تجاری و امنیتی در استان های مرزی بهتر شکل می گیرد و معیشت این مناطق و البته استان های همجوار را تامین می کند و تحریم ها را نیز کم اثر خواهد کرد./