شناسهٔ خبر: 173980 - سرویس فرهنگ
منبع: خانه ملت

حسین زهی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت:

ضرورت دستیابی به انسجام و همدلی میان جامعه مسلمانان/ سران کشورهای اسلامی اشاعه‌گر صلح باشند

اسماعیل حسین زهی عضو فراکسیون اهل سنت قوه مقننه گفت: دستیابی به انسجام و همدلی میان جامعه مسلمانان امروزه به یک ضرورت تبدیل شده و بر این اساس سران کشورهای اسلامی باید در این راستا قدم های مستمری بردارند.

به گزارش «نماینده» اسماعیل حسین زهی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، گفت: رهبر کبیر انقلاب ایام ربیع الاول را با خردورزی به نام هفته وحدت نام نهادند که این امر پیام آور اخلاق مداری برای همه آزادی خواهان دنیا محسوب می شود.

 نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به‌صورت سالانه در ایران و همزمان با هفته وحدت برگزار می شود که بیانگر اشاعه صلح در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه در استان های متعددی شیعیان و اهل تسنن در کنار یکدیگر زندگی می کنند که بیانگر دوستی است، ادامه داد: بر این اساس امیدواریم روزی فرابرسد که مسلمان جهان اسلام با یکدیگر به وحدت برسند و دست از تفرقه بردارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد بر اساس وحدت شکل گرفته میان شیعیان و اهل تسنن، هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان مسلمانان یکصدا فریاد آزادی قدس را سر می دهند.

عضو فراکسیون اهل سنت قوه مقننه خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد دستیابی به انسجام و همدلی میان جامعه مسلمانان امروزه به یک ضرورت تبدیل شده و بر این اساس سران کشورهای اسلامی باید در این راستا قدم های مستمری بردارند.