شناسهٔ خبر: 173330 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

مالکی:

وجود نگرانی از دخالت کاخ سفید در مذاکرات تهران و ریاض/ مسائل دوجانبه قابل حل است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات بغداد در خصوص کاهش تنش میان ایران و عربستان خوشبین کننده است اما باید سرعت کار افزایش یابد.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی در خصوص اهمیت دور جدید مذاکرات میان ایران و سعودی ها، گفت: کشورمان از مذاکره با عربستان استقبال می کند اما نگرانی ها از حضور کشور ثالث است که در مذاکرات مداخله کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر دو کشور موقعیت خوبی میان کشورهای دیگر دارند، اظهار کرد: در واقع موضوع میانجی‌گری عراقی ها ایرادی ندارد اما اینکه سعودی‌ها بخواهند از طریق آمریکایی ها مذاکره با ایران داشته باشند، زیبنده دو کشور اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه روند مذاکرات بغداد خوشبین کننده است اما باید سرعت کار افزایش یابد و گام های بیشتری برداشته شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که ملک سلمان نیز در سخنرانی خود در  مجمع عمومی سازمان ملل اظهار امیدواری کرد که باید با ایران مذاکرات داشته باشند و خوشبین بود اما باید اذعان کرد حضور آمریکا هیچ معنا و مفهومی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها نباید هیچ خط دهی در روند مذاکرات به سعودی ها بدهند، افزود: در واقع موضوعات دوجانبه میان دو کشور از جمله تجاری، اقتصادی، سیاسی و حتی حضور زائران ایرانی در مناسک حج وجود دارد که قابل حل شدن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات چندجانبه و بین المللی مانند یمن و افغانستان نیز وجود دارد که باید نقاط اشتراک آنها مدنظر باشد، خاطرنشان کرد: مسائل چندجانبه دارای نکاتی است که نیاز به نشست‌های بیشتر و چکش کاری دارد.