شناسهٔ خبر: 173195 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

مانع‌زدایی کسب و کارها با اجرای طرح تسهیل صدور مجوزها

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است پروسه صدور مجوزها سدی محکم جلوی پای سرمایه‌گذار شده است که در نتیجه آن سرمایه‌گذار کم انگیزه و کلافه و از ادامه سرمایه‌گذاری منصرف می شود.

سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به تصویب کلیات "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: شاید یکی از اقداماتی که مجلس یازدهم در آینده به آن افتخار کند؛ تصویب "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" باشد هرچند ممکن است در جزئیات ایراداتی داشته باشد که باید در زمان بررسی رفع شود.

نباید مردم را در مسیر ایجاد کسب و کار در تنگنا قرار داد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که ایران با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی رو به رو شده نباید اجازه داد با مقررات منسوخ، گره‌ کار مردم بیشتر شود و آن‌ها در مسیر ایجاد شغل یا کسب و کار در تنگنا قرار گیرند.

وی افزود: شخصا شاهد بودم که مجوز ایجاد یک کسب و کار مرتبط با گیاهان دارویی که اشتغالزایی ایجاد می‌کرد بیش از ۲ سال و نیم طول کشیده و هنوز هم به نتیجه نرسیده است، لذا پروسه صدور مجوزها سدی محکم جلوی پای سرمایه‌گذار شده است که در نتیجه آن سرمایه‌گذار کم انگیزه و کلافه و از ادامه هرگونه سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود.

مجلس درصدد درمان دردهای اقتصادی جامعه

موسوی لارگانی بیان کرد: همچنین بارها مشاهده کردم یک درمانگاه توسط فردی ساخته شده و آماده بهره‌برداری است اما فرد مسئول ارائه "پروانه بهره‌برداری" می‌گوید؛ من باید حداقل در ۲۰ درصد این پروژه سهیم شوم تا پروانه صادر بشود! این چنین اقدامات، دردهای بزرگی برای این جامعه است که مجلس درصدد درمان آن برآمده است.   

این نماینده مجلس با یادآوری انتخاب شعار سال ازسوی مقام معظم رهبری باعنوان "سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"، مطرح کرد: "طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" دقیقا در راستای مانع‌زدایی در مجلس مطرح و در مسیر تصویب نهایی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصویب این طرح درصورت اجرای دقیق مثمرثمر خواهد بود، افزود: متاسفانه افرادی که با طرح مذکور تعارض منافع دارند درصدد ایجاد مانع در تصویب و اجرای آن هستند.