شناسهٔ خبر: 172655 - سرویس سیاست
منبع: فارس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

سیاست خارجی ما از حالت انفعالی باید به سیاست فعال اقتصادی تغییر کند

عباس زاده مشکینی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی ما از حالت انفعالی به شکل یک سیاست خارجی فعال اقتصادی باید تغییر کند و روابط سیاسی با دیگر کشورها باید به روابط اقتصادی منجر شده و تولید قدرت کند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیأت دولت با ایشان مبنی بر بهره‌گیری از دیپلماسی اقتصادی گفت: سیاست خارجی منفعلانه در دستگاه دیپلماسی باید جای خود را به سیاست خارجی فعال اقتصادی بدهد. 

وی با بیان اینکه رویکرد سیاست خارجی ما باید آسیامحور باشد، افزود: روابط سیاسی با دیگر کشورها زمانی ثمر می‌دهد که این روابط به روابط اقتصادی تبدیل شود و در نتیجه تولید قدرت کند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز قدرت کشورها مبتنی بر توان اقتصادی آنهاست اظهار داشت: روابط ما با دیگر کشورها باید بر مبنای میزان توانمندی این کشورها و داشته‌های آنها باشد و ما باید در این روابط ببینیم که چه چیزی را می‌توانیم عرضه کنیم و چه چیزی را از آنها دریافت کنیم؟

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است و بستر لازم برای اجرای صحیح سیاست خارجی این است که مردم در داخل کشور از رفاه نسبی برخوردار باشند. 

وی افزود: امنیت، رفاه و  عدالت سه عنصر مهمی است که در حوزه سیاست داخلی باید مدنظر قرار گیرد و وقتی مردم در حوزه داخلی از یک رفاه نسبی برخوردار باشند ما نیز در حوزه سیاست خارجی موفق خواهیم بود. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دولت قبل تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام و در سبد مذاکره ۵+۱ ریخت که ثمری نداشت، اما جلوی ضرر را از هر جا که بگیریم فایده است و با تغییر مسیر می‌توان کاستی‌های گذشته را جبران کرد.