شناسهٔ خبر: 172509 - سرویس مجلس
منبع: مهر

موسوی:

جلسات رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی رئیسی نمایشی نیست

سید نظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رأی مجلس قابل پیش‌بینی نیست و ادعای نمایشی بودن جلسات رأی اعتماد به کابینه رئیسی کذب و بی‌اساس است.

به گزارش «نماینده» سید نظام‌الدین موسوی در واکنش به ادعای افرادی که می‌گویند رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم نمایشی است و مجلس صلاحیت همه وزرای پیشنهادی رئیسی را تایید می‌کند، گفت: این ادعا دروغ محض و بی‌اساس است و ما در مجلس طبق شاخص‌ها عمل می‌کنیم و هیچ چیز در مجلس یازدهم قابل پیش‌بینی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این غیرقابل پیش‌بینی بودن، حُسن مجلس است و نشان می‌دهد که مجلس و نمایندگان مستقل هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما شاخص‌ها و ویژگی‌هایی را برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نظر گرفته‌ایم و وزرا می‌توانند بر مبنای آن شاخص‌ها، برنامه و کارنامه خود را در سامانه‌ای که مجلس در نظر گرفته است، بارگذاری کنند.

موسوی اظهار داشت: یکی از ایراداتی که در گذشته وجود داشت، این بود که سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب توسط برخی از مسئولان اجرا نمی‌شد اما مجلس شورای اسلامی و دولت فعلی الان در این زمینه با هم هماهنگ هستند و تاکید دارند که باید ذیل سیاست‌های مشخص و ابلاغی کلان نظام حرکت کنند.

وی گفت: البته اینکه در دولت چه کسانی می‌توانند سیاست‌های کلان نظام را اجرا کنند، بستگی به تصمیم مجلس دارد. وزرای پیشنهادی باید برنامه و کارنامه خود را ارائه دهند، از خودشان دفاع کنند و نمایندگان مجلس هم بر اساس آن رأی می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هماهنگی بین دولت و مجلس به معنای هماهنگی در اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری است اما در اینکه چه کسی می‌تواند آن برنامه‌ها را اجرا کند، بستگی به نظر نمایندگان و توانمندی وزرای آینده دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ پیش فرضی درباره رأی نمایندگان قابل پذیرش نیست و هر احتمالی ممکن است در زمینه رأی اعتماد به وزرا بیفتد.