شناسهٔ خبر: 172204 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

امکان اخذ تاییدیه واکسن « پاستوکووک »از سازمان بهداشت جهانی / این واکسن برای افراد کمتر از ۱۸ سال ایمنی دارد

حسینعلی شهریاری/1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به بازدید از انستیتو پاستور، گفت: واکسن «پاستوکووک» یکی از بهترین واکسن‌های تولیدی است و شاید از جمله واکسن هایی باشد که خیلی سریع بتواند تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را اخذ کند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت از برخی از مراکز تولید واکسن، اظهار کرد: اخیرا بازدیدی از مرکز تولید واکسن کرونا از جمله انستیتو پاستور ، سیناژن، اکتوور  و فخرا داشتیم و با مسئولان این مراکز جلساتی را برگزار و از نزدیک شرایط تولید و مسائل و روند تولید را بررسی کردیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان شهریور ماه این مراکز و سایر مراکزی که در حال تولید واکسن کرونا هستند به میزان تولیداتی که مدنظرشان است برسند.

رئیس کمیسیون بهداشت با اشاره به بازدید از انستیتو پاستور، گفت: واکسن «سوبرانا»که نام ایرانی آن «پاستوکووک» است یکی از بهترین واکسن‌های تولیدی است که شاید از جمله واکسن هایی باشد که خیلی سریع بتواند تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را اخذ کند.

شهریاری عنوان کرد: این واکسن در حال حاضر در کشور کوبا به سنین کمتر از ۱۸ سال تزریق می‌شود و برای آنها ایمنی دارد و طبق اعلام مسئولان تا پایان شهریور به میزان قابل قبولی از این نوع واکسن در داخل کشور تولید خواهد شد؛ البته مسئولان کوبایی نیز پذیرفته‌اند که نصف تولیدات این واکسن که در کوبا تولید می‌شود را به ایران بدهند.

 شهریاری در پایان درباره میزان تولید واکسن برکت، بیان کرد: اخبار جدیدی درباره این موضوع ندارم اما چند وقت پیش مسئولان تولیدکننده واکسن برکت عنوان کردند که حدود ۵ میلیون دوز از واکسن برکت تولید خواهد شد و تدریجا جهت واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اخیرا با ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای (واکسن سازی) کوبا دیدار و گفتگو کرده بود.