شناسهٔ خبر: 172120 - سرویس جامعه
منبع: فارس

محدودیت تردد و تعطیلی پایتخت با شهرستان‌ها متفاوت است

جامعه.jpg عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی‌توانیم امروز بپذیریم که کل کشور در مرحله قرمز شیوع کرونا قرار بگیرد و سپس محدودیت‌ها را در کشور اعمال کنیم و عملاً این موضوع مصداق نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود.

به گزارش «نماینده» محمد اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره روند کند بودن توزیع و تزریق واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: باید استقلال استانی را در راه  مقابله و مبارزه با کرونا را در نظر بگیریم. این در حالی است که همواره در یک و نیم سال اخیر سعی کرده‌ایم که مقابله با کرونا را از پایتخت و مرکز کشور مدیریت کنیم که این موضوع به هیچ‌وجه به عقل جور در نمی‌آید و به دور از نظرات کارشناسی است و گروهی در تهران نشسته و به صورت ویدیو کنفرانس و بدون آنکه به خیلی از این استان‌ها سفر کنند و وضعیت را از نزدیک ببینند به گزارشات شفاهی استناد کرده و در موضوعات کلان کشور تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در مسیر مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کنیم بایستی ایران را به ۳۱ پازل (۳۱ استان) تقسیم کرده و مدیریت هر استان را به شورای عالی تأمین و عالی‌ترین مقام دولت یعنی استاندار تنفیذ اختیار کرده و او بتواند در موارد مختلف این موضوع تصمیم‌گیری کند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی‌توانیم امروز بپذیریم که کل کشور در مرحله قرمز شیوع کرونا قرار بگیرد و سپس محدودیت‌ها را در کشور اعمال کنیم و عملاً این موضوع مصداق نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود.

اسحاقی افزود: وقتی به مرحله قرمز کرونا می‌رسیم محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌ایم و وقتی رنگ‌ها تغییر می‌کند محدودیت‌ها کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: واقعیت‌های میدانی در استان‌ها در مسیر مقابله و مبارزه با کرونا با آنچه در تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود متفاوت است و به همین دلیل بایستی به هر استان برای مقابله با کرونا اختیار تام داد و از آن مدیر ارشد در مقام پاسخگویی مطالبه کنیم.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا و در تصمیم‌گیری‌های کلان به یکباره برای کل ایران تصمیماتی اتخاذ می‌شود در حالیکه این تصمیمات برای استان‌های مختلف با رنگ‌های مختلف است. این در حالی است که معیار ما برای مبارزه با کرونا اینگونه نیست با یک بحران مواجه شویم و به یکباره کل کشور با آن مقابله کنند و بایستی قبل از اینکه به آن بحران برسیم با این ویروس مقابله کنیم.

اسحاقی اظهار داشت: بسیاری از مدیران استانی منتظر هستند که ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه هر هفته تصمیماتی را بعد از گزارشات آنها اتخاذ کند. ضمن اینکه بخش‌های مختلف قوه مجریه هم منتظر ابلاغیه‌های رئیس جمهور در این باره هستند در صورتی این موضوع به دور از منطق و فهم است.