شناسهٔ خبر: 172076 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

شکرالهی:

واکسیناسیون برای افراد کمتر از ۵۰ سال در جنوب استان کرمان در حال اجرا است

واکسیناسیون عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس، ضمن تکذیب خبر سیاه بودن وضعیت شیوع کرونا در این استان تاکید کرد که با همکاری وزیر بهداشت واکسیناسیون در این منطقه برای افراد کمتر از ۵۰ سال هم در حال اجرا است.

به گزارش «نماینده» منصور شکرالهی در بیان دلیل گسترش دامنه شیوع کرونا در استان کرمان، گفت: متاسفانه اغلب مردم در این استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و مراسم‌ عروسی به همان کیفیت قبل از کرونا برگزار می‌شود.

نماینده مردم کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش تعداد سفرها در فصل تابستان از دیگر عواملی است که باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان شده است. از سوی دیگر تردد افراد از استان‌های درگیر با شیوع گسترده کرونا از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان از دیگر علل افزایش میزان ابتلا به کرونا در این استان است.

وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در این استان فراتر از قرمز و به رنگ سیاه تبدیل شده است، تصریح کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان، سیاه نیست اما میزان شیوع این بیماری نسبت به گذشته افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان تکمیل شده است اما از نظر تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این مراکز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونانش همکاری خوبی داشته‌اند.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستیم که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب استان کرمان واکسیناسیون در این منطقه برای افراد کمتر از ۵۰ سال نیز انجام شود که در حال اجرا است.