شناسهٔ خبر: 171776 - سرویس سیاست
منبع: فارس

تخصیص ۸۶۰ میلیون یورو از اعتبار مقابله با کرونا/ واکسیناسیون ۷۵ درصدی؛ راه نجات از مرگ‌های کرونایی

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، تاکنون ۸۶۰ میلیون یورو از اعتبار یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا، تخصیص یافته که البته همه این مبلغ را به وزارت بهداشت نداده‌اند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره میزان تخصیص اعتبار یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: بر اساس گزارشی که به کمیسیون ارائه شده، تاکنون ۸۶۰ میلیون یورو از این اعتبار تخصیص یافته که البته همه این مبلغ را به وزارت بهداشت نداده اند و بخشی از آن را برای مواردی مانند بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: ۱۴۰ میلیون یورو از این اعتبار باقی مانده که سازمان برنامه و بودجه باید منابع ریالی آن را تامین و پرداخت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه پیگیر پرداخت کامل این اعتبار هستیم، خاطرنشان کرد: از میزان اعتباری که اختصاص یافته، متناسب با وضعیت اپیدمی کرونا و بحران‌هایی که مانند بحران کرونا در سیستان پیش آمده، این رقم بالا و پایین شده و تخصیص یافته است.

تاکید آیت الله رئیسی بر واکسیناسیون گسترده/ واکسیناسیون ۷۵ درصدی؛ راه مقابله با مرگ‌های کرونایی 

شهریاری همچنین با اشاره به جلسه اخیر دست اندرکاران تامین و توزیع واکسن کرونا با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب، خاطرنشان کرد: تاکید حضرت آیت‌الله رئیسی در این جلسه این بود که باید از هر راهی که ممکن است، اعم از تولید داخل و واردات، واکسیناسیون گسترده انجام شود تا جلوی مرگ و میرهای کرونایی گرفته شود؛ نظر کارشناسان هم دقیقا همین است که تنها راه نجات از این وضعیت، واکسینه شدن ۷۰ الی ۷۵ درصد جمعیت کشور است تا آمار مرگ و میر پایین بیاید.

وی در عین حال تأکید کرد: نمی‌توان زمانبندی دقیق و پیش‌بینی مشخصی برای تحقق این هدف اعلام کرد؛ چون باعث سلب اعتماد مردم نسبت به آمارها و زمانبندی‌های اعلامی می‌شود.