شناسهٔ خبر: 171257 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

خاتمی: مدیران دولت آینده باید با برنامه و میدانی باشند

سیدمسعود خاتمی نماینده گلپایگان در مجلس گفت: تخصص و داشتن سابقه اجرایی وزرای پیشنهادی از جمله معیارهای تشکیل کابینه کارآمد است.

به گزارش «نماینده» سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم علیرغم مشکلات کمرشکن معیشتی ناشی از تحریم ظالمانه دشمن و بی تدبیری و سوءتدبیر مجریان و تبلیغات فراوان رسانه‌های معاند و بیماری کرونا با عزمی راسخ و با حضوری پرشور، بیداری و امیدواری خود را در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی نشان دادند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید در انتخاب مدیران و همکاران آینده خود تخصص و روحیه جهادی را شرط اصلی قرار دهد،گفت: آقای رئیسی باید  کسانی را انتخاب کند که خود را بدهکار مردم بدانند نه طلبکار؛ افرادی را انتخاب کند که عاشق خدمت باشند نه شیفته قدرت و همچنین افرادی را برگزیند که در عمل فسادستیز باشند.

نماینده گلپایگان در مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مدیران دولت آینده باید افرادی پاکدست و فسادستیز باشند، ادامه داد: اگر بناست که دولت با تمام ظرفیت خود برای برطرف کردن مسائل و دغدغه‌های مردم حرکت کند، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند دولت را با همه ظرفیتش به حرکت درآورد، فسادستیز بودن کارگزاران و اعضای کابینه است.

خاتمی تاکید کرد: مدیران دولت آینده باید دارای روحیه جهادی، کار ، تلاش و پیگیری برای حل مسائل مردم و کشور باشند. مدیران دولت سیزدهم باید افرادی باشند که مشکلات مردم را لحظه به لحظه رصد کند و برای حل آنها دغدغه و برنامه داشته باشد و با حضور میدانی مشکلات را رصد و برای حل آنها راهکار ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تخصص و داشتن سابقه اجرایی وزرای پیشنهادی از جمله معیارهای تشکیل کابینه کارآمد است،گفت: مدیر و وزیر بی‌انگیزه، مسئولی که دردهای مردم را درک نکند و به راحتی از کنار آنها بگذرد، نمی‌تواند کارگزار موفقی برای دولت اسلامی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان فساد و ناکارآمدی را علت اصلی مشکلات امروز دانست و خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور جدید انتظار می رود با فساد مبارزه کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر همگام و همدل خواهد بود و امیدوارم دولت سیزدهم با حرکت جهاد و تلاش بی وقفه نهضت خدمت به مردم را سرعت بخشد و مجددا امید و اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند.