شناسهٔ خبر: 171245 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

حسینی‌کیا مطرح کرد؛

اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه صنعت؛ از ارتقا کیفیت خودرو تا ساماندهی بازار سیمان

حسینی کیا نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارتقا کیفیت و ساماندهی قیمت خودرو و رسیدگی به وضعیت بازار سیمان را از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه صنعت دانست.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا درباره چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در حوزه صنعت، گفت: صنعت خودرو یکی از حوزه‌هایی است که نیاز به برنامه‌ریزی و توجه جدی دولت آینده دارد؛ در وهله نخست دولتمردان آینده باید در مدتی معین به طور مثال ۲ سال با ارائه مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی از خودروسازی‌ها حمایت کرده و آنها را ملزم به ارتقا کیفیت و ساماندهی قیمت خودرو کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید شرایطی فراهم کند که خودروهای داخلی صادرات محور بوده و توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشند، افزود: اگر خودروسازان به برنامه و الزامات مقرر شده توسط دولت جدید، عمل نکردند، تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی به صفر برسد، در غیر این صورت آش همان آش، کاسه همان کاسه خواهد بود.

نبود نظارت دلیل نابسامانی بازار سیمان

وی رسیدگی به وضعیت بازار سیمان را یکی دیگر از اولویت‌های دولت آینده برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر گرانی این محصول مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده و با توجه به رونق ساخت و ساز مسکن به دلیل سرکار آمدن رئیس جمهور جدید و اجرای طرح جهش و تولید مسکن مجلس یازدهم نیاز به مصالح ساختمانی افزایش خواهد یافت، بنابراین دولت سیزدهم باید برای ساماندهی این حوزه برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نبود نظارت را دلیل نابسامانی بازار سیمان دانست و ادامه داد: از آنجا که تولید سیمان بیش از نیاز کشور است کمبود و گرانی این محصول دلیل منطقی ندارد.