شناسهٔ خبر: 170542 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

شهریاری خبر داد:

آغاز واکسیناسیون عمومی برای مقابله با سرخک از مهرماه

حسینعلی شهریاری/1 رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از آغاز واکسیناسیون عمومی از مهرماه برای مقابله با سرخک در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در بیان دلایل افزایش تعداد مبتلایان به سرخک در کشور گفت: متاسفانه ابتلا به این بیماری در برخی مناطق روستایی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشاهده شده است و تعداد قابل توجهی از مبتلایان از افاغنه بوده‌اند اما تعدادی از هموطنانمان نیز به آن مبتلا شده‌اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مشکل ناشی از این است که سطح پوشش واکسیناسیون به دلیل شیوع کرونا کاهش پیدا کرده است، بنابراین موارد جدید ابتلا به سرخک در کشور مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: البته افزایش ابتلا به سرخک تا اواسط بهار بوده است و در شرایط کنونی این بیماری فروکش کرده و جای نگرانی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: قرار بر این شده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع این مشکل از مهرماه واکسیناسیون عمومی را در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان انجام دهد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تبلیغات ضد واکسن توسط تعدادی افراد مغرض و بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود که به بروز این مشکلات دامن می‌زنند و این در حالی است که بر اساس اظهارنظر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتیجه بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که عوارض واکسن کرونا نادر بوده و در سایر کشورها نیز گزارش شده است و اتفاق عجیب و غریبی نیست.

پایان پیام/