شناسهٔ خبر: 169531 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

عزیزی:

مذاکرات وین باید همراه قوی ترین تضمن های اجرایی باشد

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: از آمریکایی ها و اروپایی ها محکمترین تضمین ها را گرفت.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی، با اشاره به آخرین اخبار مذاکرات وین تاکید کرد: مذاکره کنندگان باید ملاحظاتی را مدنظر بگیرند، باید منویات مقام معظم رهبری خط قرمز و فصل الخطاب برای تیم مذاکره کننده باشد، به هیچ وجه نمی توانیم و اجازه نمی دهیم دوباره توسط زورگویان عالم و جریان هایی که تمام توان خود را معطوف به مقابله با ایران کرده اند و دنبال این هستند که به منافع ملت ایران آسیب بزنند وارد مسامحه و معامله شویم.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: خط قرمز جمهوری اسلامی این است که باید تحریم ها کامل و بدون کم و کاست لغو شود، راستی آزمایی شود و بعد از این مرحله، به دولت اجازه داده می شود بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب و قانون لغو تحریم و صیانت از منافع ملی اقدام کند این نکته باید بطور جد توسط تیم مذاکرکننده لحاظ شود.

وی اظهار داشت: بارها گفته ایم که غربی ها دنبال فرسایشی کردن هستند و می خواهند مذاکره را برای مذاکره پیش ببرند، نه اینکه بر مبنای خواست و ملت ایران پای میز مذاکره بنشینند، اصرار می کنیم به غرب اعتماد نشود، منافع ملی بر هر تصمیمی مقدم باشد، برخی منافع حزبی، گروهی و سطحی مورد توجه تیم مذاکره کننده قرار نگیرد و از آمریکایی ها و اروپایی ها محکمترین تضمین ها را گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مذاکرات این دور باید با گرفتن تضمین ها همراه باشد، باید اطمینان قطعی از انجام تعهدات طرف مقابل حاصل شود، این مذاکرات باید متضمن منافع ملی ملت و متضمن تامین اراده ملت و قوانین مصوب نظام اسلامی باشد وگرنه مذاکرات بی حاصل و بی نتیجه و بازی کردن در زمین اروپایی ها و آمریکایی ها است. آنها می خواهند خود را اهل مذاکره و مصالحه معرفی کنند و در افکار جهان خود را خوب جلوه دهند که نباید در این میدان بازی کنیم و توسط برخی آقایان به خودمان هم گل بزنیم./