شناسهٔ خبر: 169481 - سرویس سیاست
منبع: مهر

جوکار:

مجلس از مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان حمایت می‌کند

جوکار رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: از مصوبه شورای نگهبان در مورد شرایط ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار ، از اقدام شورای نگهبان در ابلاغ مصوبه جدید جهت ساماندهی شرایط ثبت نام نامزدها انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در راستای اجرای سیاست های کلی انتخابات و ساماندهی شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

جوکار با بیان اینکه نابسامانی و بی‌نظمی در وضعیت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهور وجود داشت گفت: مجلس و شورای نگهبان نسبت به ساماندهی وضعیت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اتفاق نظر داشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کردند دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر از آن بودند و یا محکومیت قطعی کیفری داشتند.این وضعیت ناخوشایند از نگاه رسانه‌های داخلی و خارجی دور نمی‌ماند و کلیپ‌های طنز آن تا مدت‌ها در فضای مجازی نیز دست به دست می‌شود و موجبات نارضایتی مردم و نخبگان کشور را فراهم می‌آورد.

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس تصریح کرد: در سیاست‌های کلی انتخابات نیز بر ساماندهی این وضعیت تأکید شده و بر تعیین دقیق معیارها، شاخص‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان و نیز شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبان در مرحله ثبت‌نام و همچنین بر تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تصریح شده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی تلاش کرد از طریق تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات این مشکل را بر طرف کند اما شورای نظارت مجمع ایراداتی را مطرح کرد، رفع این ایرادات با توجه به اختلاف نظر مجلس و مجمع زمان بر بود و به انتخابات پیش رو نمی رسید لذا از اصلاح قانون توسط شورای نگهبان حمایت می کنیم.