شناسهٔ خبر: 125415 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

چهارشنبه؛ انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه دائم مجلس دهم

موسوی لارگانی/2 عضو هیئت‌رئیسه موقت مجلس دهم از انتخاب رئیس دائم مجلس در روز چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: اعتبارنامه منتخبان مجلس دهم فردا در صحن مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی عضو هیئت‌رئیسه موقت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار سومین جلسه مجلس دهم، گفت: فردا سومین جلسه علنی مجلس دهم برگزار می‌شود که قرار است در این جلسه اعتبارنامه‌های منتخبان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دائمی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه، دوازدهم خردادماه با رأی اکثریت بهارستان‌نشینان در صحن مجلس انتخاب می‌شود.

در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی از مجموع ۲۸۱ رأی مأخوذه، با ۱۷۳ رأی منتخبان مجلس دهم به عنوان رئیس موقت مجلس انتخاب شد.

در این جلسه مسعود پزشکیان با ۱۵۴ رأی و محمد دهقان با ۱۳۶ رأی از مجموع ۲۷۹ رأی به عنوان نواب اول و دوم هیئت‌رئیسه موقت این دوره از مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
همچنین در ادامه این جلسه، غلامرضا کاتب با ۱۶۱ رأی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۱۴۶ رأی، اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رأی، عبدالکریم حسین‌زاده با ۱۳۷ رأی، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی با ۱۳۱ رأی و احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۳۰ رأی به عنوان دبیران هیئت‌رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.
در بخش دیگری از جلسه علنی امروز مجلس بهروز نعمتی با ۱۷۵ رأی، محمد آشوری با ۱۶۸ رأی و محمدقسیم عثمانی با ۱۳۸ رأی به عنوان ناظران هیئت‌رئیسه موقت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.