شناسهٔ خبر: 109260 - سرویس سیاست
منبع: فارس

راهبرد اطلاعاتی ایران «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» است

علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) وظیفه تامین امنیت برای مردم را به خوبی انجام می‌دهند، گفت:راهبرد اطلاعاتی ایران، اشدا علی الکفار و رحما بینهم است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم در ارتباط با حکومت امام زمان(عج) به خلافت صالحان می‌پردازد اظهار کرد: امنیت یکی از ویژگی‌های جامعه امام زمانی است.

وی افزود: یکی از نعمت‌هایی که در حکومت مهدوی، به انسان‌ها عرضه می‌شود نعمت امنیت است چرا که این نعمت بستر را برای عبودیت فراهم می‌کند و در جامعه‌ای که امنیت فراهم باشد زمینه بندگی خدا هم بیشتر می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برقراری امنیت برای جامعه اسلامی یکی از وظایف حکومت و نظام اسلامی محسوب می‌شود گفت: حکومت وسیله‌ای برای اجرای احکام نورانی اسلام است؛ روزی امام عصر(عج) ظهور می‌کنند و در زمان ایشان، عدالت برقرار می‌شود و راه‌ها و شهرها از امنیت برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه تامین امنیت را بر عهده گرفته و با توجه به اینکه سیستمی اطلاعاتی محسوب می‌شود، خود را موظف می‌داند کارهای اطلاعاتی را در چارچوب احکام شرع مقدس، اخلاق اسلامی و قانون جمهوری اسلامی انجام دهد.

علوی خاطرنشان کرد: امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، مجموعه‌ای قانون‌گرا و با رعایت مسائل شرعی و پایبند به مسائل اخلاقی و آرمان‌های انقلابی وظیفه تامین امنیت برای مردم را به خوبی انجام می‌دهند و راهبرد اطلاعاتی ایران، اشدا علی الکفار و رحما بینهم است.

وزیر اطلاعات افزود: این وزارتخانه هیبت و صلابت خود را به رخ دشمنان اسلام و مردم ایران می‌کشد و رعب و هراس خود را در قلب دشمنانی که علیه مردم ایران دست به ماشه می‌برند به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات مهر و مودت خود را در برابر مردم عزیز ایران به نمایش می‌گذارد تصریح کرد: دایره رحما بینهم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر مبنای جذب حداکثری در وزارت اطلاعات ترسیم شده است.

علوی گفت: وزارت اطلاعات ایجاد امنیت به گونه‌ای که احساس امنیت در جامعه وجود داشته باشد در پیش گرفته زیرا در روایات هم آمده ‌که مردم باید امنیت را احساس کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با مسئولان دستگاه‌های امنیتی همواره بر لزوم وجود امنیت و احساس آن در جامعه تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امنیت زمانی در جامعه ملموس است که همراه با فضای شادکامی و نشاط باشد.

وی افزود: امنیت باید برای مردم، دانشگاه‌ها، حوزه، هنرمندان، ورزشکاران و اقشار مختلف باشد نه اینکه فضای امنیتی بر هر یک از آنها حاکم شود زیرا حاکم شدن فضای امنیتی با اهداف انقلاب و تاسیس نظام اسلامی مناسبتی ندارد.

علوی با اشاره به شکوفا شدن خلاقیت و نوآوری در فضای امن و آرام عنوان کرد: امیدواریم با لطف الهی، عنایات امام عصر(عج) و دعای رهبری و مردم، توفیق خدمت‌ به جامعه اسلامی را داشته باشیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همدلی و همزبانی هم در کنار امنیت در جامعه ضروری است، همان آرمانی که رهبری برای سال جاری مشخص کرده‌اند؛ مسئله دولت و ملت، همدلی و همزبانی یک آرمان است که همه باید در راستای تحقق آن تلاش کنند و دل‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر و هم صدایی در ملت ما هویدا باشد که این امر موجب می‌شود گرد یأس و ناامیدی بر چهره دشمنان بنشیند.

وی با بیان اینکه در یک جامعه، اختلاف نظر و سلایق مختلف هنری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امری اجتناب‌ناپذیر و طبیعی است گفت: لازمه وجود سلایق مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی، این نیست که در برابر یکدیگر قرار بگیریم و پنجه بر چهره یکدیگر بکشیم و خصومت‌ها را تشدید کنیم بلکه راهکار این امر، تضارب آراء و گسترش مباحث علمی است.

علوی افزود: دولت یازدهم سیاست خود را بر همین مسئله قرار داده؛ ترکیب کابینه این دولت نشان می‌دهد که از سلایق مختلف در این دولت حضور دارند ولی با نهایت انسجام و همدلی در این شرایط سخت کشور، در حال خدمت‌ هستند؛ این الگو می‌تواند در سطح جامعه هم پیاده شود و به جای اینکه یک جریان سیاسی خاص حاکم باشد و دیگران را کنار بزند و موجب عقده‌افزایی به حاشیه‌راندگان شود، همه گروه‌هایی که ولایت را قبول دارند زیر چتر رهبری حضور داشته و به کار و فعالیت بپردازند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه برای اثبات نظر نباید مشت‌های گره‌ کرده داشت خاطرنشان کرد: برای دفاع از حقانیت یک نظر، باید به استدلال پرداخت و دلایل قوی آورد؛ نعمت وحدت در حکم غذاست و همواره مورد نیاز جامعه است نه اینکه یک دارو باشد که فقط موقع بیماری بکار بیاید.

وی تاکید کرد: اگر امروز هم جامعه ما دچار تشتت و چند دستگی شود، روح گرامی رسول اکرم(ص) آزار می‌بیند بنابراین وظیفه همه ماست که با وحدت و همدلی، در راستای اهداف اسلام و انقلاب گام برداریم.

علوی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم مردم از هم اکنون با آرامش و نشاط، با انگیزه و عاقلانه به فکر انتخاب نمایندگان خود باشند؛ امیدواریم کسانی که نامزد می‌شوند و همچنین حامیان آنها، ملتزم به چارچوب‌های قانونی باشند و به تخریب دیگران نپردازند و به این ترتیب، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و بانشاط باشیم.