شناسهٔ خبر: 104820 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حکم مهدی هاشمی درس عبرتی برای اصلاح‌طلبان شد

محمد سلیمانی43 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس: صدور و اجرای حکم مهدی هاشمی این درس عبرت را برای اصلاح‌طلبان به همراه داشت که تفاوتی میان افراد مفسد قائل نشوند.

به گزارش «نماینده» محمد سلیمانی نماینده مردم تهران با اشاره به اجرای حکم مهدی هاشمی از سوی قوه قضاییه گفت: صدور و اجرای حکم مهدی هاشمی یک برگ افتخار برای قوه قضاییه به شمار می‌رود البته با همه کمبودها نارسایی‌هایی که در این حکم وجود داشت.

وی ادامه داد: تخلفات مهدی هاشمی هم جنبه امنیتی داشته و هم جنبه اقتصادی و اختلاس و هم اخلال در نظام اقتصادی کشور جزو تخلفات وی بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: البته فشاری که در بحث پرونده مهدی هاشمی به قوه قضاییه تحمیل می‌شد فشار بی‌سابقه‌ای بود و از همه طرف این فشارها به قوه قضاییه تحمیل می‌شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: همین که حکم مهدی هاشمی صادر و اجرا شده باید از قوه قضاییه تشکر کنیم و انتظار هم داریم که قوه قضاییه این گونه برخوردها را با دانه‌درشت‌ها ادامه دهد؛ در واقع کسانی که مرتکب تخلفات این چنینی می‌شوند باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند حتی اگر وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت باشند.

وی افزود: صدور و اجرای حکم مهدی هاشمی این درس عبرت را برای اصلاح‌طلبان به همراه داشت که تفاوتی میان افراد مفسد قائل نشوند چراکه آنها همانند آمریکا که گروه‌های تروریستی را به ۲ گروه تروریست‌های بد و تروریست‌های خوب تقسیم می‌کند مفسدین به ویژه در حوزه اقتصادی را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و ما شاهد بودیم که رسانه‌های زنجیره‌ای تا چه اندازه در حمایت از مهدی هاشمی و علیه قوه قضاییه مطلب نوشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنها باید این شیوه خود را اصلاح کرده و تکلیف خود را با فساد روشن کنند و این گونه نباشد که اگر فرد مفسد یک آقازاده بود بگویند خوب است و از آن فرد دفاع کنند و اگر غیر از این بود علیه وی جریان‌سازی کنند.

سلیمانی در پایان گفت: مهم این است که از این پس در بحث پرونده مهدی هاشمی فشارها در یک فاز دیگری آغاز می‌شود و آن اعمال فشار برای گرفتن عفو و گرفتن مرخصی‌های آنچنانی است و از سوی دیگر نباید کار به گونه‌ای باشد که مردم فکر کنند مهدی هاشمی به هتل رفته و نه به زندان، باید در این زمینه شفاف‌سازی‌ شود و در بحث فشارها برای گرفتن عفو و مرخصی نیز مسئولان باید مراقب باشند و به این فشارها تن درندهند. فردی که تخلفی را مرتکب شده و مراحل مختلف از جمله دادگاه تجدیدنظر را پشت سر گذاشته و این حکم برایش صادر شده باید حکمش تماما اجرا شود.