شناسهٔ خبر: 102802 - سرویس سیاست
منبع: فارس

۹ دی را نباید به فراموشی بسپاریم/شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عملکرد موفق دارد

مشاور عالی مقام معظم رهبری، یوم‌الله نهم دی‌ماه را نماد بصیرت و اراده مردم ایران برای مقابله با فتنه‌گران عنوان کرد و توضیح داد: یوم‌الله نهم دی‌ماه مدال افتخاری برای تمام ملت شد.

به گزارش «نماینده» غلامعلی حدادعادل به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: پس از آزمون و خطای قبل از پیروزی انقلاب و سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی‌ها، دست‌اندرکاران و مدیران انقلاب به این نتیجه رسیدند با تأسیس یک نهاد زحمت مردم را کم کنند.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است که مردم را راهنمایی کرده و مقدمات باشکوه برگزار کردن مناسبت‌های انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند تا به لحاظ کمی و کیفی مؤثرتر برگزار شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور عملکرد موفقی دارد، عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در اجرای برنامه‌ها موفق بوده است.

* تهمت تقلب بهانه فتنه سال ۸۸

وی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: پس از انتخابات سال ۸۸ یکی از نامزدها مدعی تقلب در انتخابات شد و طرفداران و برخی که به او رأی داده بودند به خیابان‌ها ریختند اما پشت صحنه دست‌هایی برای آشوب بود و از ظهر روز جمعه این برنامه شورش و آشوب زیرپوشش اعتراض به انتخابات کلید خورد.

حدادعادل، فتنه سال ۸۸ را مانند انقلاب‌های رنگین و مخملی توسط آمریکا در بعضی از کشورها عنوان کرد و افزود: تهمت تقلب به نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین عنصر فتنه مذکور بود و این موضوع هیچ‌وقت از طرف مدعیان و فتنه‌گران به اثبات نرسید.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران به هیچ آزمونی برای راستی‌آزمایی تن ندادند، تصریح کرد: فتنه‌‌جویان بهانه به دست دشمنان قسم خورده نظام دادند که با تهمت تقلب علیه جمهوری اسلامی سوء‌استفاده شود و در واقع دل دشمنان را شاد کردند و دوستان را آزردند.

این مسئول متذکر شد: اگر استقامت مقام معظم رهبری و بصیرت ایشان نبود ماجرای مذکور ممکن بود نتایج شوم ویرانگری برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی در هفته نخست که مردم هنوز متوجه اصل ماجرا نبودند بسیار ذوق‌زده شده بودند، بیان کرد: شبکه رسانه‌ای وابسته به صهیونیست‌ها در سراسر جهان فضا را طوری نشان داد که انقلاب دیگری در ایران در حال شکل‌گیری است و هر اتفاقی را آن طور که می‌خواستند منتشر کردند.

وی ادامه داد: آنها که در برابر کشتار هزاران نفر در عراق، سوریه، یمن و دیگر نقاط بسیار خونسرد سکوت کرده‌اند برای کشته شدن یک نفر مشکوک در خیابان‌های تهران تبلیغات گسترده‌ای را به راه انداختند و در دانشکده‌های خود کرسی به نام او تأسیس کردند.

حدادعادل با بیان اینکه رسانه‌های غربی در هفته نخست فتنه سال ۸۸ هماهنگ بودند، تبیین کرد: فتنه مذکور یک پیوست تبلیغاتی داشت و به‌ دست رسانه‌های غربی سپرده شده بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به حرکت خودجوش مردم گیلان در هشتم دی‌ماه سال ۸۸ اشاره کرد و یادآور شد: عاشورای سال ۸۸ فتنه‌گران در حالی که مردم سرگرم عزاداری بودند به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اهانت کردند و در کنار دیگر اجتماع‌ها به خیابان‌ها آمدند، شعارهای خود را تکرار کردند و آتش‌زدن‌ها و آشوب‌گری‌ها را ادامه دادند.

وی اظهار کرد: شاید برخی از طراحان نقشه‌های فتنه‌گران فکر می‌کردند مردم در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ توانستند پایه‌های نظام طاغوت را متزلزل کنند اگر در روز تاسوعا و عاشورا به میدان بیایند اتفاقی می‌افتد، آن اتفاق افتاد و مردمی که از خرداد تا دی‌ماه صبر کرده بودند کاسه صبرشان سرریز شد و با بصیرتی که داشتند چشم فتنه را کور کردند.

حدادعادل با اشاره به اینکه بغض مردم در تمام نقاط ایران به صورت خودجوش ترکید، بیان کرد: هشتم دی‌ماه سال ۸۸ مردم رشت یک روز زودتر از تهران و بسیاری از شهرهای دیگر به خیابان‌ها آمدند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری، یوم‌الله نهم دی‌ماه را نماد بصیرت و اراده مردم ایران برای مقابله با فتنه‌گران عنوان کرد و توضیح داد: یوم‌الله نهم دی‌ماه مدال افتخاری برای تمام ملت شد که نشان دادند انقلاب را ارزان به‌ دست نیاوردند و هر کسی بخواهد تهمت و اهانتی به این انقلاب بزند مردم سکوت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با اختلاف ۳۰۰ هزار رأی یعنی هفت‌دهم درصد در انتخابات سال ۹۲ به ریاست جمهوری رسید و شورای نگهبان آن را تأیید کرد، تصریح کرد: آنها که نوبت قبل ۱۱ میلیون نفر تفاوت رأی را به تقلب مربوط می‌کردند این بار بسیار راضی بودند و بر صحت انتخابات گواهی دادند در صورتی که دو انتخابات را یک دولت برگزار کرد و این امر نشان می‌دهد نظام اسلامی در انتخابات سال ۸۸ و ۹۲ و دیگر انتخابات رأی مردم را حق‌الناس می‌داند.

حدادعادل به گرامیداشت سالروز حماسه هشتم و نهم دی‌ماه توسط مردم اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه فرمودند؛ ۹ دی را نباید به فراموشی بسپاریم و مردم گیلان این یاد و یادگار را عزیز داشتند و بنده یک بار به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان موفق به حضور در مراسم سالروز بزرگداشت حماسه هشتم دی‌ماه شدم.

وی ادامه داد: در مراسم بزرگداشت حماسه هشتم دی‌ماه از مشاهده جمعیتی که به میدان آمده بودند شگفت‌زده شدم و به احترام بنده نسبت به مردم شهیدپرور گیلان اضافه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: سال ۹۲ وقتی صدا و سیما اجتماع پرشور مردم رشت به مناسبت گرامیداشت هشتم دی‌ماه را پخش کرد این اجتماع محرک مردم در دیگر استان‌ها شد و ملت روز نهم دی‌ماه با شور و شوق بیشتری به صحنه آمدند و برای مردم متدین، فهیم، بابصیرت و انقلابی گیلان آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.