شناسهٔ خبر: 97934 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس :

مصوبه مجلس درباره صیانت از حقوق هسته‌ای تعارضی با اصل ۱۷۶ ندارد

اسفنانی43 اسفنانی، اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر مغایر بودن مصوبه امروز مجلس درباره حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای با اصل ۱۷۶ قانون اساسی را نادرست خواند و گفت که به لحاظ حقوقی هیچ تعارض و تغایری بین مصوبه مجلس با اصل ۱۷۶ قانون اساسی وجود ندارد.

به گزارش نماینده محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدن و سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر مغایر بودن مصوبه امروز مجلس درباره حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای با اصل ۱۷۶ قانون اساسی را نادرست خواند و گفت که به لحاظ حقوقی هیچ تعارض و تغایری بین مصوبه مجلس با اصل ۱۷۶ قانون اساسی وجود ندارد.

وی افزود: اصل ۱۷۶ بحث شورای عالی امنیت ملی را مطرح می‌کند؛ طبق این اصل اگر مطلبی یا موضوعی در شورا مطرح شود و به تصویب برسد نباید قانون نقض آن تصویب شود؛ لذا طرح صیانت از حقوق هسته‌ای بر اساس اصول دیگر قانون اساسی تهیه و تصویب شد و هیچ تعارضی هم با اصل ۱۷۶ ندارد چرا که مصوبه مجلس در راستای همان موضوعی است که در شورای عالی امنیت ملی مطرح است.

اسفنانی گفت: بحث طرح صیانت از حقوق هسته‌ای از حوزه تقنینی قابل طرح است و در حوزه تقنین نیز هیچ مرجعی بالاتر از مجلس نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما