شناسهٔ خبر: 96487 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

صفارهرندی:

مبادا آمریکایی‌ها بتوانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند/تشکر از طرح هسته ای مجلس

صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مبادا امروز به چیزی تن بدهیم که تمثیل آن همان چیزی باشد که آمریکایی‌ها می‌خواستند محقق کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (شنبه) در مراسم پنجاهمین سالگرد شهدای حزب مؤتلفه در مجلس قدیم اظهار داشت: آن زمان که شهدای حزب مؤتلفه با قدم‌های خود این مسیر را طی کردند بحث ابتلا به کاپیتولاسیون مطرح بود که ما را زیر بار تحمیل و زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها می‌برد و ما را تحقیر می‌کرد.

وی افزود: کاپیتولاسیون اراده ما را قربانی خاص اجنبی‌ها می‌کرد و امروز همین اراده کثیف در دشمنان ما به ویژه ایالات متحده آمریکا با شدت بیشتری وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز در جمهوری اسلامی حکومتی برآمده از رای ملت مستقر است، گفت: قطعا دشمنان جمهوری اسلامی راهی برای محقق کردن اراده خود پیدا نمی‌کنند. حق این است که ما این ظرفیت الهی که محصول خون پاک شهدا است را ارج نهاده چرا که این شهیدان برای تحقق آزادی، استقلال و استقرار یک نظام برآمده از شرع مقدس خون داده است.

صفارهرندی تاکید کرد: مبادا امروز به چیزی تن بدهیم که تمثیل آن همان چیزی باشد که آمریکایی‌ها می‌خواستند محقق کنند. آن روز اگر دشمنان ما می‌خواستند اراده خود را حاکم کنند حکومتی همچون حکومت طاغوت مستقر بود اما امروز ناپسند است که در حکومت جمهوری اسلامی اراده نحص آنان حاکم شود.

وی با بیان اینکه باید از نمایندگان مجلس به خاطر طرح در دستور کار آنها در مورد مذاکرات تشکر کرد، گفت: نمایندگان تصمیمی گرفتند که جلوی راه حاکم کردن اراده دشمنان را ببندند و این به هیچ وجه بستن راه کارگزاران داخلی نیست. همه ما می‌خواهیم نمایندگان دیپلمات ما موفق شوند و به توافقات خوب برسند اما ما اراده طرف مقابل را می‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: منتظر به تصویب رسیدن ماده واحده و طرح نمایندگان هستیم که انشاءالله دل‌های ما را روشن کند که همانا مشعل فروزان پیروی از شهدا وامام عظیم‌الشان و بزرگوار ما و اراده مستحکم خلف شایسته ایشان نیز همین است.

نظر شما