شناسهٔ خبر: 96377 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی‌حسینی با انتقاد از تهدید ایران توسط آل‌سعود در مورد گزینه‌های نظامی روی میز مطرح‌کرد:

اظهارات سخیف آل سعود در معادلات بین المللی نقشی ندارد/عربستان کدخدای خاورمیانه نیست

سیدحسین نقوی حسینی431 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که عربتان عی دارد با هر خوش خدمتی برای آمریکا خود را کدخدای خاورمیانه کند گفت: استفاده کردن برخی جملات و اظهار نظر برای مقامات آل سعود بسیار بزرگ و بیش از ظرفیت آن ها است، بنابر این مقامات عربستانی به جای این گونه مطالب سخیف باید به دنبال ترمیم ستون های شکسته و ترک خوردم نظام خود باشند.

به گزارش نماینده سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات زیاده خواهانه مقامات عربستانی درباره گزینه های روی میز این کشور بر علیه ایران در صورت حاصل نشدن توافق هسته ای، گفت: عربستان که در حلقه امریکایی ها قرار دارد، حال مگر ال سعود میزی دارد، که گزینه ای روزی آن باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استفاده کردن برخی جملات و اظهار نظر برای مقامات آل سعود بسیار بزرگ و بیش از ظرفیت آن ها است، بنابر این مقامات عربستانی به جای این گونه مطالب سخیف باید به دنبال ترمیم ستون های شکسته و ترک خوردم نظام خود باشند.

وی افزود: عربستان با انگشت اشاره آمریکایی ها و صهیونیست ها برخی امور را پیش می برد، از این رو اهداف آن ها اسلام هراسی، ایجاد اختلاف های مذهبی، ایران هراسی و گسترش دامنه جنگ و ناامنی در منطقه است.

نقوی حسینی ادامه داد: در شرایط کنونی آمریکا و هم‌پیمانانش جایگاه خود در منطقه را بسیار متزلزل و سست می بینند، از این رو برای حفظ نفوذ خود از هیچ اقدام و سیاستی کوتاهی نمی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به علل رویکرد تهاجمی آل سعود نسبت به تحولات یمن، افزود: قطعا در صورتی که یک حکومت مردم سالار در کشور یمن حاکم شود، به طور حتم دامنه این تحولات به عربستان و دیگر کشورهای شیخ نشین می کشد، از این رو عربستان برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی، دست به حمله به یمن زدند.

منبع: خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی

نظر شما