شناسهٔ خبر: 94803 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آقا محمدی:

عربستان کشتار شیعیان را به شکل علنی درخاک خود از سرگرفته است

آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: عربستان در سرکوب شیعیان علنی‌تر اقدامات ظالمانه خود را از سرگرفته است، مخالفت با شیعیان و سرکوب آنها در عربستان قبلا در سکوت خبری انجام می شود اما امروز با بمب به جان شیعیان افتاده اند.

به گزارش نماینده ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کشتار شیعیان عربستان و بمب‌گذاری در مسجد امام علی (ع) و مسجد امام حسن(ع)  گفت: متاسفانه عربستان در سرکوب شیعیان علنی‌تر اقدامات ظالمانه خود را از سرگرفته است، مخالفت با شیعیان و سرکوب آنها در عربستان قبلا در سکوت خبری انجام می شود اما امروز شاهد آن هستیم که با بمب جان دهها تن از برادران مسلمان شیعه را گرفته و به شهادت می رسانند.

وی در  ادامه گفت: پادشاه جدید عربستان گویا چراغ سبزی است که تروریست‌ها برای گرفتن جان مسلمانان اندکی درنگ ندارند لذا، از زمانی که این فرد به جای ملک عبدالله به قدرت رسیده است کشتار مسلمانان چه در یمن و چه در خود عربستان به شدت افزایش یافته.

عضو کمیسیون امنیت با تاکید بر این که بمب‌گذاری در مساجد عربستان حاوی یک پیام سراسری است تصریح کرد: این جماعت تازه به قدرت رسیده حتی به شهروندان و امنیت شهر های عربستان رحم نمی کنند و اگر قرار باشد علنا دست به کشتار شیعیان بزنند یک جنگ بزرگ مذهبی جهان اسلام را فراخواهد گرفت. 

آقامحمدی در پایان با اظهار تاسف از شهادت دهها تن از شیعیان عربستان در شهر دمام عربستان گفت: امیدواریم مجامع بین المللی سکوت خود را از این حجم عظیم کشتار که توسط سعودی ها انجام می شود بشکنند و برای نجات جان مردم یمن و شیعیان عربستان اقدام کارسازی انجام دهند.

نظر شما