شناسهٔ خبر: 84183 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تحریم متقابل ایران اروپا را متضرر خواهد کرد/ ضرورت استفاده از تولیدات داخلی

اقامحمدی43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه ضرری که اروپا از تحریم متقابل ایران خواهد دید، بیش از ایران است، گفت: اگر نوبت به تحریم ما برسد، اروپاییان زیان خواهند کرد.

به گزارش نماینده، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به اینکه اگر اروپا بخواهد سناریوی تحریم را در پیش بگیرد ایران نیز از سلاح تحریم استفاده خواهد کرد، اظهارداشت: اروپاییان تا به امروز هر چه توانسته‌اند در تحریم ایران کم نگذاشته‌اند و تمام نانجیبی‌ها را انجام دادند و کشور ما را در همه ابعاد، تحریم سنگین کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اروپاییان در بحث بیمه، بانک، مواد صنعتی، غذایی و دارویی و هر آنچه که به بشریت مربوط می‌شوند کشور ما را تحریم کردند، افزود: آنها دیدند که پس از سال‌ها تحریم، ما همچنان به راه خود ادامه می‌دهیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه واقعیت این است که در بحث استفاده از امکانات، استعدادها و تولید داخلی کوتاهی‌هایی داشته‌ایم، یادآور شد: همین تحریم‌ها باعث تحریک تولید داخل می‌شود و متوجه غفلت‌های خود شده‌ایم که باید آنها را رفع کنیم و در ابعاد مختلف به سمت خودکفایی پیش رویم.

وی افزود: ما کشوری هستیم که همه امکانان را در اختیار داریم و باید بتوانیم در بحث اقتصاد مقاومتی به تولید داخلی روی آوریم که در این صورت نه تنها به آنها نیاز نداریم بلکه آنها به ما نیاز پیدا می‌کنند چرا که در بحث صنایع، نفت، گاز و مسائل مختلف آنها به ما نیاز دارند.

آقامحمدی تصریح کرد: اگر نوبت به تحریم ما برسد آنها زیان خواهند کرد و اگر عاقلانه رفتار نکنند باید منتظر روزی باشند که ایران آنها را مورد تحریم قرار دهد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: ما باید برای مقابله به مثل و پاسخ دادن به نانجیبی‌هایی که در حق ما داشته‌اند، برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ضرری که اروپا از تحریم متقابل ایران خواهد دید بیش از ایران است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که آنها عاقل باشند چرا که بحث تحریم برای بشریت خوب نیست و همه انسان‌ها باید بتوانند از توانایی‌های همدیگر استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص ادامه روند تحریم از سوی اروپاییان یادآور شد: ایران با ثروت‌ها و موقعیت‌هایی که در بین کشورهای جهان دارد، اروپاییان به کشور ما  نیاز پیدا خواهند کرد و طبیعی است اگر به مقابله به مثل بپردازیم در آینده اروپاییان آسیب خواهند دید و این آسیب کمتر از ایران نخواهد بود.

نظر شما