شناسهٔ خبر: 93790 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کارشناس داوری: گل الهلال مردود بود

گل الهلال با توجه به دستورالعمل اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، سوشا مکانی و امید عالیشاه یک اخطاره هستند و به این ترتیب می‌توانند پرسپولیس را در بازی برگشت با الهلال همراهی کنند.

به گزارش نماینده به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، بنابر اعلام سرپرست امور بین‌الملل باشگاه، در آئین‌نامه اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آمده است، کارت زرد بازیکنان در مرحله گروهی به مرحله بعدی رقابتها (پلی‌آف) منتقل نمی‌شود و بر این اساس سوشا مکانی و امید عالیشاه در حال حاضر دارای یک کارت زرد هستند.

ثمر صنیعی در ادامه افزود: البته با توجه به اهمیت موضوع و اینکه در آئین‌نامه مسئولیت بر عهده باشگاه است، در این ارتباط استعلام هم خواهیم گرفت.

از سوی دیگر نوذر رودنیل کارشناس و مدرس داوری فوتبال ایران گفت: داوری که برای بازی پرسپولیس و الهلال انتخاب شد، اصلا در سطح این دیدار نبود. او قابلیت لازم برای اتخاذ تصمیمات را نداشت و در برخورد با بازیکنان بسیار ضعیف عمل می‌کرد اما جدای از این مطلب گل را به درستی مردود اعلام کرد.

وی ادامه داد: به نظر من در آن صحنه داور اعلام خطا کرد، نه آفساید. چون اگر آفساید بود کمک داور باید قبل از توقف بازی پرچم می‌زد. داور در آن صحنه خطا گرفت که تصمیم درستی هم بود.

مدرس داوری فوتبال ایران همچنین افزود: در صحنه‌ای که بازیکن عربستانی اخراج شد، باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت. یک بازیکن دیگر آنها هم باید کارت زرد دوم می‌گرفت و اخراج می‌شد که داور این کار را نکرد.

رودنیل در پایان گفت: بازیکنان پرسپولیس باید در بازی برگشت با توجه به اینکه در خانه حریف بازی می‌کنند، مراقب باشند چون در آنجا داور ممکن است به خاطر جو ورزشگاه با پرسپولیس سختگیرانه‌تر برخورد کند.

نظر شما