شناسهٔ خبر: 92394 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عضو موسس حزب اصلاح طلب اتحاد ملت:

جریان اصلاحات فرسوده شده، نیاز به بازسازی دارد

شجاع پوریان عضو موسس حزب اتحاد ملت با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب تا حدودی فرسوده شده و نیاز به بازسازی و به کارگیری نیروهای جوان دارد،‌گفت: ما تلاش داریم با تاسیس حزب اتحاد ملت ایران به این سمت گام برداریم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران که به تازگی مجوز فعالیت حزب متبوع خود را از وزارت کشور اخذ کرده است، در گفت‌وگو با نشریه اصلاح طلب صدا برنامه‌های این حزب تازه تاسیس را توضیح داد که بخشی از آن در ادامه می‌آید:

ولی‌الله شجاع‌پوریان در بخشی از این گفت‌و‌گو با بیان اینکه ما احساس کردیم تاسیس یک حزب جدید می‌تواند دستاوردهای مثبتی در پی داشته باشد، اظهار داشت: تاسیس حزب جدید به معنای ناکارآمدی احزاب موجود نیست.

عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره تکثر در بین احزاب مختلف خاطرنشان کرد: ما در تقسیم‌بندی احزاب باید سطوح مختلف اعتقادی و فکری را در نظر بگیریم به صورتی که در ساختار تمامی اصلاح‌طلب اصول فکری مشترکی وجود دارد اما ممکن است در برخی موارد فرعی‌تر تفاوت‌های جزئی‌تر دیده شود که اگر از ابتدا این مسائل تفکیک و رفع نشود به مرور زمان باعث انشقاق خواهد شد.

وی تاکید کرد: حزب اتحاد ملت ایران تلاش می‌کند ضمن پیروی از اصول کلی جریان اصلاح‌طلب رویه‌ای در پیش بگیرد که بتواند فعالان سیاسی را با اختلاف نظر کمتری گرد آورد و از سویی با پیگیری فعالیت‌های سیاسی و مدنی به تقویت ساختار احزاب در کشور کمک کند.

شجاع‌پوریان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود درخواست صدور پروانه در آستانه انتخابات مجلس یک رویکرد انتخاباتی با هدف فوری ورود به مجلس است، گفت: دغدغه تشکیل این حزب از سال‌ها پیش در ذهن مؤسسان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب وجود داشته اما دولت قبل درخواست مجوز ما را بررسی نکرد.

این فعال اصلاح‌طلب در عین حال اذعان داشت: ما منکر این نمی‌شویم که تلاش داریم نقشی مؤثر و چشمگیر در انتخابات مجلس ایفا کنیم و تلاش می‌کنیم در آینده نیز با حضور مؤثر در تحولات سیاسی، ذهنیت موقت بودن این حزب را از اذهان جامعه پاک کنیم.

وی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب تا حدودی فرسوده شده و نیاز به بازسازی و به کارگیری نیروهای جوان دارد، ‌گفت: ما تلاش داریم با تاسیس حزب اتحاد ملت ایران به این سمت گام برداریم.

شجاع‌پوریان درباره شکل‌گیری کمیته‌ها و کمیسیون‌های حزب متبوعش خاطرنشان کرد: جلسات مقدماتی برای راه‌اندازی کمیته‌ها و برگزاری مجمع تشکیل شده که این بحث‌ها هنوز مقدماتی است.

عضو حزب اتحاد ملت ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر رد صلاحیت ۸ نفر از هیأت مؤسس این حزب گفت: هیچ کدام از اعضای هیأت موسس منع قانونی و محکومیت کیفری یا قضایی ندارند و دلیل اصلی آن عضویت آنان در حزب مشارکت اعلام شده که نمی‌تواند مبنای صحیحی باشد.

نظر شما