شناسهٔ خبر: 92337 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

باهنر:

سیاست راهبردی جبهه پیروان، وحدت اصولگرایان در انتخابات است

باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سیاست راهبردی این جبهه در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، وحدت جامعه اصولگرایان است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، محمدرضا باهنر روز پنجشنبه در نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با دبیران شوراهای استان ها در مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: در انتخابات گذشته بین اصولگرایان رقابت هایی بوده که دلایل مختلفی داشت که این اتفاق مربوط به گذشته است.

وی افزود: در مجلس هشتم اصلاح طلبان نشاط و شور نداشتند و ما در این غیبت اصلاح طلبان، انتخابات را رقابتی کردیم اما نباید رقابت گذشته باعث رسوخ کدورت ها شود.

وی خاطرنشان کرد: همه می دانیم هر دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان در عرصه انتخابات هستند اما مهم این است که قوانین حاکم را قبول داشته باشیم که البته راه شکایت هم در مسیر قانونی وجود دارد.

باهنر تصریح کرد: زیر میز زدن، جنگ، دعوا و اغتشاش و لشکرکشی با انتخابات همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان باید رقبای خوبی برای هم باشند، تاکید کرد: ما باید حداکثر تلاشمان را انجام دهیم تا جامعه اصولگرایان به وحدت برسند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: تلاش می کنیم منتخبان ما اصلح باشند و در انتخابات صالح مقبول به اصلح غیرمقبول را ترجیح می دهیم.

وی یادآور شد: سیاست راهبردی جبهه پیروان خط امام و رهبری در جریان اصولگرایی کشور همچنان حرکت زیرسایه و چتر حمایتی جامعتین است.

وی تصریح کرد: از جامعتین تقلید نمی کنیم، صحبت، بحث و مجادله می کنیم، تعهد داریم، به کاری که آنها راضی نشوند، دست نمی زنیم، یا راضی یا قانعشان می کنیم.

باهنر تصریح کرد: در کنار جامعتین گروه هایی هستند مانند جبهه پایداری که کاری به آنها نداریم ما فقط جامعتین را به رسمیت می شناسیم اما در عین حال برای جامعتین هم تعیین تکلیف و شرطی نمی گذاریم.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد مذاکرات هسته ای گفت: رهبرمعظم انقلاب همواره در مورد مذاکرات هسته ای هشدار می دهند، وضعیت باید خوف و رجا باشد، یعنی دلواپس و نگران باشیم، دغدغه داشته باشیم اما این دل نگرانی نباید تبدیل به عدم اعتماد به تیم مذاکره کننده شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری همیشه بحث کرده اند، باید به گروه مذاکره کننده اعتماد داشته باشیم، بنابراین این دلواپسی یک پارادوکس است.

وی تاکید کرد: دلواپسی باید مانند دوران هشت سال دفاع مقدس باشد که به فرماندهان نظامی اعتماد داشتیم اما دلواپس هم بودیم، دلواپسی به خاطر این است که دشمن قدار، بی رحم و عهدشکن است.

باهنر اظهار داشت: به تیم مذاکره کننده می گوییم مذاکره کنید اما مراقب هم باش که از امضا طرف های مقابل زیر حرفهایشان نزنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: بازی ما بازی برد برد است، خطوط قرمز کاملا مشخص است، بر رفتار و پیشرفت کارها در کشور نظارت می شود.

وی گفت: ما دنبال بازی برد برد هستیم، اگر دشمن بخواهد بازی را برد و باخت کند ما با این مساله کنار نمی آییم، از سال ۴۳ امام راحل بازی برد و باخت را با آنها شروع کرد و ایران همیشه برد، تجربه بازی برد و باخت را داریم، آمادگی بازی برد برد را هم داریم.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی مجلس در هفته آینده در این زمینه برگزار می شود.  

وی استانی شدن انتخابات را موجب تحزب و بالارفتن سطح تشکیلاتی مجلس دانست و افزود: شورای نگهبان در این زمینه هنوز جلسه جدی نداشته و اطمینان ندارم این قانون از شورای نگهبان عبور کند و احتمال تصویب آن زیر ۵۰ درصد است.  

باهنر تاکید کرد: تکلیف نهایی این مساله تا پایان خرداد امسال مشخص می شود که در صورت تحقق بحث های زیادی را بدنبال خواهد داشت.  

نظر شما